Sportul in mod regulat poate imbunatati starea de spirit, aspectul fizic si increderea pe care o ai in tine, dar “lipirea” la un program de antrenament poate fi un pas greu de facut. Daca-ti este greu sa mergi la sala in mod regulat atunci foloseste-te de acest truc!

Este usor sa lasi pe maine mersul la sala cand te duci de una singura. Insa atunci cand ai un partener/a sau pur si simplu socializezi cu cei care fac si ei sport, vei ramane fidela obiectivelor tale de fitness. Socializarea nu e doar un factor de motivare, dar este benefica si datorita acestor motive pe care le-am descoperit intr-un articol de pe galtime.com!

Este mult mai probabil sa scapi de kilogramele in plus o data pentru totdeauna daca nu mergi la sala de una singura. Cercetatorii au descoperit ca femeile care incep un program de slabire, impreuna cu prietenele lor au mai multe sanse de a pierde in greutate si de a-si mentine noua greutate. Un studiu publicat in Jurnalul de Psihologie Clinica si de Consultare a aratat ca, 76% dintre persoanele care incep un program de slabire reusesc sa ajunga la greutatea dorita, dar numai 24% reusesc sa si-o mentina. Cu toate acestea, atunci cand incearca sa slabeasca cu un prieten, 95% isi ating scopul si 66% isi mentin noua greutate. Cum poti face si tu asta? Alege-ti o sala de fitness unde gasesti programe precum Zumba si Pilates unde interactionezi cu celelalte participante sau un loc aproape de job unde poti merge impreuna cu colegii de munca. Poti inlocui cafeaua de duminica cu o ora de sport, dupa care te poti recompensa cu un brunch delicios.

Chiar si daca nu vorbesti cand mergi la sala, tot te ajuta sa ai langa tine pe cineva

Minimizeaza stresul din viata ta. Un studiu publicat in Jurnalul International de Management al Stresului s-a axat pe efectele de reducere a stresului comparand exercitiile facute solo cu cele facute impreuna cu o alta persoana. Cercetatorii au examinat impactul emotional diferit al sportului in grup fata de exercitiile individuale impartind oamenii in trei grupe. Cei din grupa A au mers singur pe o bicicleta stationara, cei din Grupa B au pedalat in liniste impreuna cu un partener, iar cei din Grupa C au pedalat vorbind cu partenerul. Dupa plimbare, participantii au completat niste chestionare care masurau nivelul de stres si energia. Rezultatele au arata ca sportul in echipe (chiar si fara o conversatie propriu-zisa) creste nivelul de endorfine din organism si reduce stresul. Participantii care n-au pedalat singuri au marturisit ca se simt mai obositi, ceea ce sugereaza ca sportul in echipa este mai competitiv si duce la un antrenament mai intens.

Citeste si: “3 greseli de nefacut dupa ce iesi din sala de sport”!

Foto: iStockphoto