sportul si dieta la romani

Sportul si dieta sunt doua subiecte care nu se afla in topul prioritatilor romanilor. Stresul si programul incarcat ne abat adesea atentia de la ele. Insa ele n-ar trebui sub nicio forma neglijate!

Suntem din ce in ce mai stresati si agitati, predispusi la tot felul de boli din cauza alimentatiei nesanatoase si a sedentarismului. Iar populatia din Romania se confrunta cu o rata de obezitate din ce in ce mai mare.

In acest context, nu este de mirare ca depresia si multe alte boli pun stapanire pe noi cu atat de multa usurinta. Pentru toate acestea exista un singur remediu: pretuirea corpului pe care il avem prin practicarea sportului regulat si adoptarea unui regim echilibrat, care-ti asigura o sanatate mai buna, relaxare si mai multa energie.

Se cere mai multa actiune

Aproape jumatate dintre romani nu fac miscare in mod regulat. Motivele? 53% dintre ei spun ca nu le permite timpul, iar 11% dau vina pe faptul ca nu le permite bugetul. Totusi, pentru a avea un corp in forma, sportul trebuie sa se numere printre activitatile regulate. Printre tipurile de sport pe care le puteti alege se numara alergatul, care ajuta foarte mult la pastrarea mobilitatii corpului si care te va ajuta, intr-o ora, sa scapi de 800 de calorii. Inotul este si el recomandat pentru ca lucreaza in acelasi timp toate categoriile de muschi din corp si te va ajuta sa pierzi 1000 de calorii intr-o ora. Tot atatea calorii poti pierde mergand pe bicicleta – cel mai util si mai relaxant tip de exercitiu. Fiecare sedinta de sport trebuie sa dureze cel putin 30-45 de minute. Trebuie totusi sa ramaneti ambitiosi pe termen lung si sa faceti miscare 4-5 zile pe saptamana.

Hidratarea, foarte importanta!

Este obligatoriu sa va hidratati in timpul sportului. Inainte de exercitiile fizice consumati 300-600 ml de lichide, in timpul lor, la fiecare 15-20 minute, beti 50-200 ml, iar dupa ce ati terminat miscarea, asigurati-va ca va rehidratati complet.

Sportul nu este suficient. Si dieta e esentiala

Cand vine vorba despre o dieta sanatoasa, 78% dintre romani considera ca se traduce printr-un program regulat de mese, iar 1% ca inseamna mese echilibrate. Este foarte important cum impartiti aportul caloric intr-o zi: micul dejun ar trebui sa reprezinte 25-30%, pranzul 40%, cina 25-30%, iar una sau doua gustari ar trebui sa nu fie mai mult de 5%. Cat priveste continutul meselor, alegeti, in special, fructele, legumele, cerealele integrale, nu foarte multe grasimi si cat mai putin zahar.

Gandirea pozitiva ajuta si ea!

Daca veti reusi sa acordati importanta cuvenita unui stil de viata sanatos, ce presupune imbinarea dietei echilibare cu miscari fizice regulate, veti simti zilnic efectele pozitive.

Sportul si dieta: de unde ne informam

Preda Publishing este o editura unica pe piata romaneasca, dedicata in intregime sportului, in toate formele sale: alergare, ciclism, triatlon, alpinism sau sporturi cu mingea. Fondata in 2011, de un grup de iubitori ai sportului, Preda Publishing promoveaza un stil de viata sanatos, bazat pe miscare, dieta echilibrata si respect pentru natura.

Citeste si: “Greu cu sportul si dieta? Cum faci sa ramai motivata”!

Foto: iStockphoto