Daca suferi de insomnii si ai din ce in ce mai des nopti in care te chinui sa adormi insa este in zadar, daca te trezesti din ce in ce mai des extenuata, trebuie sa citesti care sunt remediile pentru un somn bun. Am gasit pe Bustle ce sa NU faci daca nu poti dormi.

Exista anumite activitati care iti provoaca somn. Unii numara oi. Altii citesc. Insa, daca suferi de insomnii, sunt cateva lucruri care te fac sa te simti mai treaza si mai alerta. Descopera ce sa NU faci daca nu poti adormi.

“Calitatea somnului poate fi afectata de multe lucruri si fiecare individ este unic.”, spune Annmarie Belmonte, doctor in psihologie si membru al Societatii pentru comportamentul si medicina somnului. “Daca, in general, suferi de insomnii si esti agitata pentru ca te ingrijorezi, bei prea multa cafeina sau mananci o masa prea grea, poti compromite calitatea somnului. Si mediul dormitorului este de asemenea important. Ai nevoie de liniste, aer proaspat, racoare si intuneric”.

Daca si tu suferi de insomnii, trebuie sa ai grija sa faci alegeri ce te pot ajuta sa te relaxezi si sa adormi. Descopera cele noua lucruri pe care NU trebuie sa le faci daca nu reusesti sa adormi:

  1. Suferi de insomnii? Nu sta in pat mai mult de 20 de minute!

Daca nu reusesti sa adormi in 20-30 de minute, da-te jos din pat si mergi in alta camera, spune expertul in somn Toefilo L.Lee-Chiong. Alege o activitatea odihnitoare si intoarce-te in pat abia cand te simti somnoroasa. Astfel, nu vei mai asocia patul cu anxietatea si gandurile nedorite.

  1. Nu te ingrijora ca nu adormi

Cand incepi sa te ingrijorezi ramai treaza. Asa ca ma bine incearca sa accepti faptul ca nu poti dormi, pana la urma cu totii avem astfel de nopti din cand in cand.

In loc sa te focusezi pe faptul ca suferi de insomnii, mai bine ocupa-ti mintea cu o activitate care te relaxeaza.

  1. Nu aprinde lumina pentru ca te face sa te trezesti

Daca aprinzi lumina sa citesti, nu faci bine! Lumina reduce secretia de melatonina spune directorul Institutului de Somn pentru Viata, doctor Robert Oexman.

Melatonina este hormonul ce regleaza ciclul somn/trezire, iar lumina aprinsa ii semnalizeaza corpului tau ca trebuie sa te trezesti, nu sa dormi.

  1. Daca nu poti adormi, nu te juca pe telefon sau pe calculator

Orice device care produce lumina va avea acelasi efect. Cu atat mai mult lumina albastra a acestor gadgeturi, care poate tulbura ritmul circadian, conform Harvard Health. Nu doar ca telefonul te impiedica sa adormi, insa in timp creeaza calitate proasta a somnului.

  1. Daca suferi de insomnii, un pahar de alcool nu te va ajuta

Daca suferi de insomnii un pahar de vin suna tentant. Insa, desi te face usor somnoroasa, alcoolul scade calitatea si cantitatea somnului, spun specialistii. Te poate ajuta sa adormi insa are un efect de trezire la doua-trei ore dupa ce adormi, fapt ce va crea ameteala si somnolenta a doua zi, plus dificultati de concentrare.

  1. Ai facut noapte alba? Nu dormi a doua zi

Suna minunat sa dormi a doua zi ca sa recuperezi orele nedormite azi-noapte. Insa somnul de dupa-amiaza iti poate da ciclul de odihna peste cap, gasindu-te in aceeasi stare de nesomn in seara urmatoare.

Orele neregulate de somn si mai ales orele de trezire tarzii iti intrerup ritmul circadian si asta poate duce la insomnii, spune Oexman. Chiar daca stai pana mai tarziu in weekend, este important sa te trezesti la ora ta normala a doua zi, pentru a reusi sa adormi la ore normale seara.

  1. Uita de gustarile tarzii!

Este tentant sa umbli dupa un snack tarziu daca suferi de insomnii. Insa lumina frigiderului are acelasi efect de trezire. In plus, procesul de digestie activeaza corpul si, in loc sa te culci, ramai intr-o stare de veghe.

  1. Daca suferi de insomnii, ai face bine sa eviti cinele grele, tarzii

Daca stai prea mult in pat, cu ochii-n tavan vei fi tentata poate sa iti cumperi o pizza sau sa incalzesti resturile de la cina. Insa, incearca sa eviti orice mancare prea grea cand te culci.

Corpul are nevoie de timp suficient pentru a digera mancarea, spune Belmonte. Alege alimente pe care sa le consumi noaptea ce nu iti intrerup somnul, ba chiar il sustin – nuci, seminte, branza.

  1. Nu motai pe canapea

O parte din a asocia patul cu somnul este sa nu iti dai voie sa adormi sau sa motai oriunde altundeva decat in pat. Belmonte spune ca daca suferi de insomnii, mai bine te ridici din pat dupa 30 de minute. Insa, desi te sfatuieste sa mergi in alta camera, daca te simti somnoroasa iar, intoarce-te in pat.

Citeste si: Alimente care te ajuta sa adormi mai repede. Mananaci somn pe paine!

Foto: Guliver