suplimentele cu aminoacizi

Se vorbeste mult despre suplimentele cu aminoacizi si despre eficienta lor in a contracara oboseala dupa sport, in a vindeca fibrele musculare si a preveni febra musculara, dupa antrenamente. Totusi, sunt aceste suplimente sportive ce ai nevoie?

Pot suplimentele cu aminoacizi sa faca o diferenta in antrenamentul tau? Sau poti sa obtii acesti nutrienti din alimentatia zilnica, fara sa fie nevoie de alte pastile si prafuri? Specialistii de la Women’s Health iti spun tot ce trebuie sa stii.

In primul rand, aminoacizii sau BCAA includ leucina, isoleucina si valina. Aminoacizii alcatuiesc proteine. Practic, atunci cand mananci carne, corpul tau o desface in aminoacizi, proteinele ajungand astfel in tesuturi, performand roluri precum repararea si constructia fibrelor musculare.

Deci, proteinele sunt vitale mai ales daca faci sport si esti foarte activa. Ai nevoie de pana la 2 grame de proteine per kilogram corporal, daca faci sport. In functie de dieta ta, poti ajunge la rezultatele dorite intr-un timp mai scurt sau mai lung.

Altfel spus, ai nevoie de proteine! Chiar si atunci cand iti doresti sa slabesti, poti pierde pe langa grasime si masa musculara, mai ales daca elimini alimentele cu mai multe calorii. Insa, scopul tau este sa mentii masa musculara, iar suplimentele cu aminoacizi te pot ajuta.

Desi poti sa obtii aminoacizii esentiali din dieta, din proteine slabe, legume, frunze verzi, lactate, cereale integrale, daca iei suplimentele cu aminoacizi poate fi mai simplu.

Daca esti adepta unui stil de viata vegan sau daca ai o dieta vegetariana, suplimentele cu aminoacizi iti pot fi de folos. Mai ales ca, de cele mai multe ori, ele vin sub forma de pudra care se poate amesteca in bauturi proteice. Asta inseamna ca nutrientii ajung foarte repede in tesuturi.

Studiile sunt insa impartite. Conform unora dintre ele, suplimentele cu aminoacizi nu ar functiona neaparat in ceea ce priveste durerile musculare si refacerea fibrelor musculare. Exista insa si studii care sustin ca exista rezultate daca se folosesc suplimentele cu aminoacizi. Trebuie mentionat ca de fiecare data studiile sunt facute pe barbati. Intrucat organismul feminin este diferit, rezultatele pot varia, mai ales cand exista dezechilibre hormonale.

Pana la urma, poti alege sa testezi chiar tu suplimentele cu aminoacizi si efectele lor asupra performantelor tale sportive si asupra durerilor resimtite dupa antrenamente.

Specialistii citati de Women’s Health Magazine sustin ca trebuie sa iei suplimentele cu aminoacizi inainte de sport, daca faci sport inainte de masa. Altfel, le poti lua in timpul sau dupa sesiunile de antrenament, prevenind astfel recuperarea si prezervarea fibrelor musculare.

Concluzia specialistilor este totusi ca proteinele din alimentatie sunt mai sanatoase si mai efieciente. Asadar, consuma carne, lapte, oua, peste, pentru ca toate contin nutrienti ce contribuie la repararea masei musculare.

Daca te intrebai daca suplimentele cu aminoacizi au efecte negative, poti sta linistita. Ele nu provoaca probleme de sanatate!

Citeste si: Proteinele in alimentatie: intructiuni de folosire pentru un corp perfect

Foto: Guliver