Cum sa dormi ca sa ai cel mai odihnitor somn

Te-ai gandit vreodata cum te afecteaza pozitia in care dormi in fiecare noapte? Te doare spatele atunci cand te trezesti? Atunci trebuie sa afli cum sa dormi ca sa scapi de durere.

Majoritatea dintre noi isi petrece in jur de o treime din viata in pat. Iti dai seama ce ar insemna sa petreci tot acest timp intr-o pozitie care face rau organismului tau?

Nu este greu sa-ti dai seama daca ai probleme cu dormitul prost. Daca te trezesti de dimineata epuizata si cu dureri de spate, atunci e clar ca ceva e de schimbat la stilul tau de viata. Mindbodygreen.com iti spune cum sa dormi cel mai bine si cum nu!

Cum sa dormi si cum sa nu dormi!

Asa nu: dormitul pe burta. Daca aceasta este pozitia in care dormi, schimb-o urgent! Partea inferioara a spatelui tau este comprimata toata noaptea, iar gatul si capul sunt sucite intr-un mod extrem. Chiar daca nu e usor sa-ti schimbi obiceiurile, ai capacitatea de a te adapta la o pozitie de somn mai favorabila. Poti folosi un truc: poarta un tricou cu buzunar in fata si pune acolo o minge de tenis. Aceasta te va descuraja sa dormi pe burta.

Asa nu: pe o parte, cu un picior mai sus decat celalalt. Aceasta e o pozitie apropiata de cea pe burta. Dar suceste pelvisul atat timp cat o mentii. Persoanele care dorm asa de obicei o fac pentru ca au muschii tensionati. Asa ca, daca reusesti sa scapi de aceasta pozitie, vei dormi mai bine si iti vei echilibra muschii. Un truc ar fi sa-ti legi picioarele cu ceva moale, ca un cordon de halat de baie, pentru ca picioarele sa nu se separe.

Asa da: pe spate. Aceasta este o optiune excelenta, atat timp cat dormi fara perna. Perna iti tine capul intr-un unghi nociv. In acelasi timp, ambele picioare trebuie sa fie tinute drepte.

Asa da: pe o parte, cu picioarele alaturate. Aceasta este de departe cea mai buna pozitie de dormit. Daca dormi pe o parte, cu picioarele si genunchii aliniati, asa corpul va avea parte de cea mai putina presiune in timpul noptii. Poti pune o perna si intre genunchi, pentru mai mult sprijin. Ai grija ca perna sa aiba grosimea potrivita pentru ca gatul sa fie drept.

Nu numai pozitia in care dormi conteaza. Poti incerca si exercitiul care iti aduce un somn odihnitor.

Foto: Guliver