Cand esti stresata sau trista iti gasesti alinarea in frigider, unde ai ascuns o inghetata sau o briosa? Si dupa ce o mananci, simti ca mai vrei una si inca una? E clar, ai nevoie de aceste trucuri care scad pofta de mancare si de dulciuri, ca sa-ti controlezi inteligent apetitul.

Ai o silueta de invidiat, inca, si nu trece o zi fara sa te rasfeti cu ceva dulce. Sa stii ca acest obicei nu este benefic pentru formele tale feminine.

Un apetit urias sau o pofta de dulciuri greu de stavilit pot fi combatute cu trucuri care scad pofta de mancare, garantate de idiva.com.

Trucuri care scad pofta de mancare – culca-te devreme

Cele mai multe dintre pofte ataca seara. Daca stai treaza pana la miezul noptii sau mai tarziu, ai sanse mari sa le cedezi.

Te uiti la un film si dintr-o data simti o foame inexplicatbila, o pofta de ceva dulce, de ceva sarat sau cine mai stie ce alte ispite culinare pot aparea pe nesimtite. Culca-te mai devreme si lasa corpul sa se odihneasca, ca sa-si recapete energia.

Prepara si mananca doar ce iti place

E un mit ca daca vrei sa slabesti, trebuie sa tii o dieta. Daca se poate una monotona, care te face sa-ti pierzi de tot pofta de mancare. Savureaza preparatele care iti incanta papilele gustative, dar incearca sa mananci sanatos. Vei observa ca, in timp, va disparea si pofta de zahar.

Evita alimentatia tip fast-food

Mancarea tip fast-food si dulciurile dau dependenta. E dovedit stiintific. Atunci cand savurezi un hamburger delicios si iti place pana la ultima inghititura, sa stii ca responsabila pentru asta este dopamina (hormonul placerii), substanta eliberata de creier atunci cand consumam zahar.

Nu iti spunem sa nu mai mananci dulciuri si alte alimente care-ti plac, desi stii despre ele ca nu sunt sanatoase, ci sa le consumi mai rar. Astfel, eliberarea de dopamina va fi una constanta si usor de tinut sub control.

Hidrateaza-te

Cand simti nevoia sa mananci ceva dulce sau sarat, cauza ar putea fi, de fapt, deshidratarea. Bea apa ori de cate ori ti-e sete si inca putina pe deasupra. Fa tot posibilul sa bei doi litri de apa, in care adauga si putina zeama de lamaie si cateva picaturi de stevia.

Nu sari peste mese

Glicemia scazuta poate fi o alta cauza a poftei de ceva dulce. Nu sari peste micul dejun, pentru ca nu vei manca mai putin, daca renunti la una din mesele principale ale zilei, chiar cea mai importanta. Riscul sa ingerezi un numar dublu de calorii la pranz e mare. In plus, scade glicemia pana cand iei masa, si atunci apar inevitabil poftele.

Ia trei mese pe zi si trei gustari, de exemplu, stafide, cateva migdale sau nuci. Hranit, corpul va produce mai multa serotonina (hormonul fericirii) decat dopamina si vei scapa de pofta inexplicabila de a manca dulciuri.

Daca pofta de dulciuri iti da peste cap dieta, pacaleste-o!

Foto: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!