Visezi sa dormi profund pana dimineata, dar stresul te impiedica sa te linistesti. Aplica aceste trucuri si vei adormi ca un bebelus, fara griji. Somniferele si ceaiurile sedative nu sunt cele mai bune solutii pentru un somn linistit. De la primele dormi si o zi, iar ceaiurile te trimit la toaleta exact cand ti-e somnul mai dulce.

In adolescenta, noptile pierdute erau “obligatorii” daca voiai sa te integrezi in anturaj. Cu timpul, insa, somnul a devenit un lucru pretios, de care te-ai bucura mai mult daca ai avea timp. Cercetatorii spun ca este obligatoriu sa dormi sapte-opt ore pe noapte, daca vrei sa-ti mentii sanatatea. Dar poti sa te bucuri din plin si de mai putine ore pe noapte, daca tii cont de cateva sfaturi care promit cu adevarat un somn linistit.

Dormi dezbracata

Oricat ai fi de pudica, incearca acest truct. Fie ca esti singura sau in compania iubitului, scapa de haine si simte-te confortabil in pielea ta – ajuta psihicul si este un remediu eficient pentru relaxare.

Somn linistit: fara PC si telefon in dormitor

Daca este posibil, incearca sa nu tii aproape laptopul, tableta, computerul si telefonul. Tentatia sa le folosesti este mare si vei reusi doar sa te stresezi mai mult. Exceptie ar putea sa faca un player cu muzica relaxanta, romantica ori ambientala.

Foloseste o masca pentru ochi

Daca iluminatul stradal te deranjeaza in timpul somnului, trage draperiile pana se face intuneric. Si masca pentru ochi iti va fi de ajutor, daca nu poti adormi cu raze de lumina in camera. Alege una din saten sau matase, pentru ca acestea au un efect relaxant asupra ochilor.

Evita alcoolul si cafeaua

Cu cateva ore inainte de culcare nu mai consuma cafea sau bauturi energizante, pentru ca iti vor strica somnul. Avand rolul de a revigora corpul si mintea, acestea produc in corp efectul exact opus relaxarii de care ai nevoie pentru a adormi. Poate ca un pahar de vin te ajuta sa dormi profund, dar alege un vin de calitate, ca sa nu te trezesti cu dureri de cap.

Investeste intr-o saltea de pat

Sa te odihnesti pe o suprafata prietenoasa pentru corp este esential. Schimba salteaua, daca trebuie, cu una ergonomica, ferma si confortabila. Saltelele moi iti afecteaza coloana, mai ales ca din cauza lor poti avea o pozitie de somn gresita.

Citeste o carte

Inainte de somn, parcurge cateva file de carte. Cititul este ca un preludiu pentru un somn linistit. Evita cartile de actiune si cele care te tin in suspans si alege una cu intamplari care se deruleaza lent.

Foloseste uleiuri aromatice

Se stie ca uleiurile esentiale care se utilizeaza in aromoterapie sunt puternic relaxante. Un efect sedativ garantat il asigura uleiul de levantica, dar si cele de tei si musetel sunt recomandate in caz de insomnie. Iti mai zic un truc: pune in masina de spalat cateva picaturi de ulei esential de levantica si astfel te vei bucura de mirosul imbietor al pijamalelor si lenjeriei de pat.

Ignora ceasul

Daca te uiti des la ceas nu faci decat sa te stresezi mai tare ca timpul trece foarte repede. De asemenea, ticaitul secundelor joaca de multe ori rolul de „picatura chinezeasca“ pentru cine isi doreste sa adoarma cu orice pret.

Poti face si yoga pentru un somn linistit si sanatos.

Foto: Guliver