Faci muschi si slabesti intr-un mod sanatos

Daca ti se pare o corvoada sa mergi la exercitiile de aerobic sau de pilates, iti dam argumente pentru cel mai confortabil sport: inotul! Iata cele mai mari beneficii ale acestui tip de miscare!

Nu stiu multe fete care sa mearga la inot ca sa se intretina. Cele mai multe dintre prietenele mele prefera sa faca fitness sau cardio decat sa inoate. Iar pentru mine, inotul reprezinta mai degraba o mica relaxare dupa o sedinta istovitoare de exercitii, decat un sport in sine. In realitate, inotul este un sport complex si complet.

Inotul iti tonifiaza toate categoriile de muschi: abdomen, spate, brate, umeri

Cand am inceput sa scriu despre inot, mi-am dat insa seama cate beneficii pierd pentru ca nu incerc sa-l transform intr-un exercitiu constant. Stiam despre inot ca se numara printre sporturile care iti lucreaza cel mai frumos muschii (abdomen, spate, brate), dar niciodata nu m-am gandit sa ma apuc sa inot mai serios. Acum incep usor-usor sa ma conving ca ar fi o optiune buna. Iata de ce!

6 beneficii pe care le are inotul asupra sanatatii tale

1. Este un exercitiu cu impact minim asupra incheieturilor. Deoarece corpul este scufundat in apa in proportie de 90%, impactul pe care miscarea il face asupra incheieturilor de la maini si picioare este aproape minim. Inotul protejeaza incheieturile de miscarile cu impact mare (se fac de regula in timpul alergarii). Inotul este sportul perfect pentru femeile care au risc de a dezvolta osteoporoza.

2. Ajuta la arderea unui numar mai mare de calorii. O ora de inot arde in jur de 600 de calorii, un numar destul de mare comparativ cu orice alt tip de miscare (asta in cazul in care esti o buna inotatoare). Cum se explica acest lucru? In momentul in care esti in apa, corpul foloseste cele mai importante categorii de muschi pentru a se propulsa si depune un efort mai mare. Rezultatul? Mentinerea greutatii dorite!

3. Intareste muschii spatelui. Daca ai probleme cu spatele, inotul este cea mai buna solutie. Turele consecutive de bazin ajuta la intarirea si tonifierea muschilor din zona de sus a spatelui, dar si a abdomenului. Pentru femeile gravide, inotul este recomandat deoarece fortifica spatele, permitand corpului sa poarte mai usor greutatea data de fat. Inotul iti corecteaza si postura, fiind benefic si pentru flexibilitate.

4. Creste rezistenta cardiovasculara. Inotul pune o presiune mare pe inima si pe plamani, imbunatatind si intarind functiile sistemului cardiovascular. Cu cat ai un sistem cardiovascular mai puternic, cu atat vei reusi sa arzi mai multe calorii in timpul efortului si sa cresti durata si intesitatea exercitiului fara sa obosesti repede. Si exercitiile de aerobic in apa sunt excelente pentru cresterea rezistentei inimii.

5. Scade riscul de diabet. In urma unor studii, s-a stabilit ca inotul poate ajuta la prevenirea diabetului. Asta datorita faptului ca arde foarte multe calorii si tine sub control indicele glicemic. Recomandarea medicilor este ca persoanele care sufera de diabet zahar de tip 2 sa inoate cam 150 de ore saptamanal.

6. Elibereaza mintea de stres. Inotul nu ajuta numai fizicul, ci si psihicul. In momentul in care inoti, te concentrezi exclusiv la miscarile pe care trebuie sa le faci si la respiratie, coordonarea fiind cea mai importanta. In concluzie, gandurile negative sunt indepartate. De asemenea, in timpul inotului sunt eliminate si endorfine (hormonii fericirii) care te ajuta sa vezi lucrurile mai pozitiv.

Daca simti ca esti stresata, iata si niste exercitii antistress minunate!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver