Relatia complicata cu aparatele de fitness

Fara o indrumare de specialitate din partea unui instructor putem face o serie de greseli la sala, care nu numai ca scad eficienta antrenamentului, dar ne pot provoca si intinderi de muschi, luxatii si alte neplaceri. De fapt sunt greseli pe cale le poti face indiferent ce tip de sport practici. Site-ul womensday.com ne prezinta o lista cu cele mai frecvente greseli la sala si solutii pentru ele.

Daca obisnuiesti sa mergi la sala regulat ca sa te mentii in forma si sa ai o greutate buna, este important sa stii sa folosesti cum trebuie diversele aparate de fitness si, in aceeasi masura, sa faci cat mai corect exercitiile. Altfel, nu numai ca risti sa te alegi cu rani, care iti pot pune in pericol sanatatea, dar nu vei putea nici sa beneficiezi de pe urma efortului depus pentru ca nu vei arde calorii eficient.

Ca sa nu faci greseli la sala, este important sa-ti cunosti limitele

Primul aspect pe care trebuie sa-l ai in vedere ca sa eviti o serie de greseli la sala este sa-ti cunosti limitele. Tu iti cunosti corpul mai bine decat orice instructor, iar daca ai probleme cum ar fi, dureri de spate si de coloana, articulatii sensibile etc, este necesar sa-ti creezi un program de exercitii care sa se muleze pe nevoile tale. La fel de important este sa stii sa iti asculti corpul si cand simti ca ceva nu este in regula, sa cauti ajutor.

Acestea fiind zise, iata lista de greseli la sala de care ar trebui sa te feresti. Daca le faci pe unele dintre ele, corecteaza-le in cel mai scurt timp posibil. Iti recomandam sa ceri sfatul unui instructor, daca nu esti sigura cum trebuie sa procedezi.

Greseli la sala pe care le poti chiar si tu fara sa iti dai seama. Bonus: solutii!

1. Te tii de manerele benzii de alergat

Daca ai obiceiul sa te tii de manerele benzii de alergat in timp ce mergi pe un plan inclinat, ca sa-ti usurezi exercitiul, faci o mare greseala. Practic, daca trisezi in acest fel, nu vei mai arde calorii la fel de eficient ca atunci cand tii mainile pe langa corp, in pozitie naturala. Solutia este sa stai dreapta pe banda, iar daca simti ca obosesti sa atingi manerele doar cu degetele. Daca in timp ce mergi pe plan inclinat, ai tendinta sa te apuci de manere, inseamna ca inclinatia este prea mare pentru tine.

2. Stai prea sus sau prea jos pe bicicleta

Oricum ar fi, poti sa faci intinderi la muschii din zona mijlocului. Daca saua bicicletei este prea jos, nu vei putea lucra cum trebuie muschii cvadricepsi (situati in partea anterioara a coapsei, fiind cel mai puternic extensor al genunchiului), iar daca stai prea sus, risti sa intinzi tendonul lui Ahile. Rezolvare: la fiecare pedalare, piciorul trebuie sa se intinda bine, iar talpa trebuie sa fie paralela cu solul.

3. Iti folosesti bratele prea mult cand exersezi cu bicicleta eliptica

Bicicleta eliptica este construita sa-ti lucreze muschii picioarelor. Cand impingi si tragi cu mainile de cele doua manere, vei minimiza tonifierea muschilor de la picioare. In plus, vei obosi si mai repede, pentru ca bratele nu pot sa se miste la fel de repede ca si picioarele. Desi bratele te pot iti pot usura exercitiul, nu le lasa sa compenseze ceea ce nu pot face picioarele. Cand simti ca obosesti, pur si simplu, opreste-te.

4. Folosesti gantere prea usoare

Daca vrei sa-ti lucrezi frumos muschii bratelor, cu niste gantere pe care le ridici usor, nu vei reusi. Masa musculara se “construieste” ridicand greutati care iti solicita muschii, acelea pe care nu le poti ridica de mai mult de zece ori la rand. Daca poti sa faci usor zece repetitii cu ganterele, inseamna ca acestea sunt prea usoare pentru tine.

5. Pui presiune pe spate cand exersezi cu aparatul de vaslit

Aparatul de vaslit reproduce miscarile pe care le-ai face pe apa intr-o canoe si angreneaza o mare parte din musculatura corpului (brate, spate, abdomen si picioare). Cand folosesti acest aparat, puterea trebuie sa vina din picioare ca sa faci miscarea de inainte-inapoi. Daca te apleci prea mult in fata si iti fortezi muschii spatelui ca sa tragic de manere, vei pune o presiune enorma pe mijloc si te poti rani. Ca sa faci corect aceasta miscare, cere sfatul unui instructor.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver