Solutii care iti fac geanta mai... usoara!

Acele dureri de spate care vin cand ti-e lumea mai draga pot fi provocate chiar de prietena ta de toate zilele, geanta XXL. Umpluta pana la refuz, se transforma dintr-un accesoriu fashion intr-un dusman al sanatatii tale, indiferent de varsta.

Vestea proasta e ca singura metoda sanatoasa de a transporta o geanta grea este sa o… golesti. Insa, daca acest lucru ti se pare o misiune imposibila (laptopul, echipamentul de sala si multe alte nimicuri nu-ti lasa nicio sansa), avem pentru tine cateva idei usor de pus in practica.

Dureri de spate: solutiile de compromis in relatia ta cu geanta

1. Sa incepem cu ecuatia de baza: greutatea maxim admisa pentru geanta e 15% din greutatea ta. Tot ce e peste iti va afecta postura, si implicit, coloana vertebrala. Sugestia noastra e sa-ti reorganizezi continutul gentii in fiecare saptamana. Cu cat este mai mare, cu atat risti sa transporti tot felul de obiecte inutile.

2. Pune obiectele grele la baza gentii. E foarte important cum ordonezi obiectele. Daca le organizezi in functie de greutatea lor (in partea inferioara a gentii pe cele mai grele si in partea superioara pe cele mai usoare) coloana ta va fi mai putin solicitata.

3. Foloseste doua barete in locul uneia. Nu degeaba ghiozdanele scolare si rucsacele sportive au acea forma. Distribuirea greutatii pe ambii umerii corecteaza pozitia corpului si afecteaza mai putin spatele. Iar cum ghiozdanele sunt din nou in trend, poti reveni si tu la ele. De dragul modei si de dragul sanatatii tale.

4. Pastreaza-ti geanta aproape de corp. Greutatea gentii este un factor important, dar si felul in care o tii iti poate solicita vertebrele. Ideal ar fi sa o pastrezi cat mai aproape de tine pentru a preveni leganarea ei. Astfel vei micsora presiunea asupra coloanei si vei preveni aparitia primelor dureri de spate.

Foto: asos.com