Trezeste-te dimineata, mergi pe jos si bea apa

Cand simti ca te cuprinde somnolenta aceea enervanta din a doua parte a zilei, primul ta gand e sa mai bei inca o cafea. Nu e o solutie. Energizeaza-te eficient prin adoptarea unui stil de viata ca sa-ti sporeasca vitalitatea si sa ti-o mentina la cote maxime pe toata durata zilei.

Desi cafeaua pare cea mai tentanta optiune ca sa te mentii pe linia de plutire inca trei-patru ore pana la sfarsitul programului, mai degraba spune “pas”. Cafeaua este doar un stimulent de moment: energizeaza organismul rapid, insa efectul sau este de scurta durata, “obligandu-te” sa mai bei inca una si inca una.

Cafeaua nu mai are efectul de a spori vitalitatea nici macar pentru moment in cazul consumatorilor “inraiti”

Mai mult, in cazul consumatorilor “inraiti” de cafea, bautura minune nu-si mai face deloc efectul. Intr-un studiu realizat de cercetatorii Universitatii din Bristol (Marea Britanie) s-a relevant faptul ca persoanele care consuma mai mult de patru-cinci cafele pe zi au o stare de alterta mai scazuta si dureri de cap mai frecvente decat cei care beau o singura cafea pe zi, dimineata. In plus, prea multa cafea nu face bine nici pentru starea de spirit si nici pentru starea de sanatate, pentru ca deshidrateaza foarte tare, poate creste tensiunea arteriala, creeaza palpitatii sau deranjeaza somnul.

Specialistii ne recomanda sa bem cafea cu moderatie. O cafea pe zi, dimineata, este mai mult decat indicata, mai ales ca aceasta licoare magica are numeroase puteri benefice asupra organismului. Dar, totusi, ce ne facem cu lipsa de energie de dupa-amiaza? Putem rezolva aceasta problema, daca facem niste schimbari minime in stilul nostru de viata. Sunt cateva reguli simple, care te vor ajuta sa fii mai alerta, sa ai un tonus mai bun la birou si, de ce nu, sa-ti cresti eficienta ca sa termini programul mai devreme si sa ai timp si de viata personala!

Energizeaza-te prin adoptarea unui stil de viata dinamic. Ai la indemana 5 cai de a-ti spori vitalitatea fara sa bei cafea

1. Trezeste-te dimineata si nu mai amana momentul desteptarii. Cei mai multi dintre noi suntem obisnuiti sa folosim optiunea “”snooze” atunci cand suna alarma, insa specialistii spun ca nu facem bine. In momentul in care adormim din nou, intrerupem circuitul normal al hormonilor, ceea ce ne va da organismul peste cap pe parcursul zilei. Pentru mai multa energie, fa-ti un program de somn fix, pe cat se poate, cu ore stabilite de culcare si de trezire!

2. Bea multa apa. Pastreaza in preajma ta o sticla cu apa si bea constant cate un pahar. Reumple-o pe parcursul zilei astfel incat sa consumi cei doi litri de apa recomandati de medici. Deshidratea, chiar si una usoara, poate duce la stari de somnolenta si apatie, deoarece creierul nu mai este suficient oxigenat. La fel de bun este si sucul natural de fructe, in special de citrice, deoarece contin vitamina C, care creste starea de alerta.

3. Mergi pe jos o jumatate de ora in fiecare dimineata. Studiile arata ca nu numai sportul, dar si simpla plimbare pe jos sporeste vitalitatea. Se pare ca persoanele care merg pe jos de trei ori pe saptamana experimenteaza mai putine stari de oboseala decat cei care frecventeaza regulat o sala de sport.

4. Mananca mai multe mese pe zi, dar mai echilibrate. Un factor care iti influenteaza nivelul de energie este zaharul din sange. Cand acesta scade, esti obosita si fara chef de viata. Ca sa-l controlezi, mananca proteine usoare si carbohidrati complecsi (cereale cu bob intreg) la cateva ore. Acest lucru inseamna ca trebuie sa optezi pentru gustari sanatoase (iaurt grecesc, seminte, fructe uscate) si sa eviti zaharul rafinat.

5. Fa cateva exercitii de respiratie. Daca faci yoga, te poti folosi de cateva exercitii de respiratie ca sa-ti pui “sangele in miscare”. Acest lucru te va ajuta sa-ti oxigenezi mai bine creierul si sa-ti cresti nivelul de energie. Cand faci exercitiile de respiratie (insipiri puternic si expiri lent), mergi intr-un loc cu lumina naturala. Lumina opreste creierul sa mai produca melatonina, care induce starea de somnolenta.

iti poti spori vitalitatea si cu ajutorul unei sedinte de meditatie in picioare!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver