Adopta un stil de viata corespunzator

Regulile cuprinse in ghidul pentru o inima sanatoasa ar trebui sa fie cunoscute si aplicate inca din tinerete. Statisticile nu sunt deloc imbucuratoare, iar Romania este pe locul 3 in topul international al tarilor afectate bolile cardiovasculare. 

Majoritatea afectiunilor ar putea fi prevenite prin vizite frecvente la doctor, prin depistarea din timp a sensibilitatilor personale si prin efectuarea unor schimbari mici in regimul de viata cu efecte mari pentru sanatate. Aceste obiceiuri trebuie adoptate inca din tinerete si continuate de-a lungul vietii, insa fireste, nu e niciodata prea tarziu pentru punerea in practica a acestor modificari. Cu ajutorul lor va veti prelungi considerabil durata vietii si-i veti imbunatati calitatea. Iata cateva idei descoperite pe ivillage.com ce merita puse in practica!

Alimentatia si sportul iti tin inima sanatoasa si te ajuta sa combati afectiunile cardiace

Sport

20 de ani: Fumatul este considerat un act de rebeliune care te ajuta sa te integrezi mai bine in grupuri si chiar sa-ti gasesti un iubit. Smirking (smoking + flirting) este o practica populara atat in spatiile publice, cat si in preajma cladirilor de firme in care este interzis fumatul. Tigarile sunt insa principalul motiv al aparitiei bolilor cardiovasculare si de aceea acest obicei trebuie intrerupt cat mai rapid cu putinta. Daca-l folosesti pentru a te detensiona inlocuieste-l cu un sport relaxant precum yoga sau pilates.

30 de ani: Aceasta este varsta la care cele mai multe femei devin mame pentru prima oara. In perioada sarcinii nu acorda o importanta sporita luarii in greutate, iar ulterior le este greu sa mai scape de kilogramele in plus. E momentul in care incep sa se preocupe de altii si mai putin de ele. Metabolismul tau insa incetineste in pragul acestei varste, arderile nu mai sunt la fel de intense, iar sportul se transforma dintr-o optiune intr-o necesitate. Cea mai buna miscare o poti face chiar impreuna cu copilul tau iesind zi de zi cu carutul la plimbari cat mai lungi.

40 de ani: Pe masura ce imbatranim, ne este din ce in ce mai greu sa ne implicam in activitati fizice si sa eliminam extrakilogramele, insa cu toate astea fiecare femeie isi doreste sa arate la fel de bine ca in urma cu zece ani. Daca nu ai un sport preferat iti sugeram sa te apuci de tenis. Este un sport competitiv, incitant, care te invita sa-ti depasesti limitele si un motiv numai bun pentru a interactiona cu apropiatii tai sau cu oameni noi. Tenisul lucreaza musculatura intregului corp si vei elimina rapid surplusul de greutate daca te antrenezi cate o ora de trei ori pe saptamana.

Alimentatie

20 de ani: La aceasta varsta multi dintre noi confunda consumul benefic de lichide cu cel daunator de bauturi carbogazoase. Ele au un continut bogat in zaharuri si cresc apetitul. Din acest motiv, persoanele care le beau sunt predispuse catre obezitate si diabet si au tensiunea marita. Inlocuieste bauturile carbogazoase cu cat mai multa apa si cu  fructe hidratante, bogate in lichidul vietii. Iar daca apa simpla ti se pare fara gust, stoarce in ea o lamaie sau foloseste-o pentru a-ti pregati un ceai neindulcit.

30 de ani: Acidul folic este un nutrient care nu ar trebui sa lipseasca din meniul femeilor care se pregatesc sa devina mame. In plus el previne aparitia bolilor cardiovasculare. Printre alimentele care-l contin din belsug se numara: asparagus, broccoli, avocado, sucul de portocale si cerealele integrale. Renunta la cafeaua pe care o bei in fiecare dimineata si alege mai degraba un ceai verde. Antioxidantii continuti de acesta scade riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, al cancerului si-ti stimuleaza metabolismul.

40 de ani: Incepand cu varsta de 40 de ani incepi sa arzi in jur de 100 de calorii pe zi. Pentru a-ti tine greutatea sub control alege alimente precum salatele, legumele sau iaurtul degresat. Acestea sunt satioase pentru ca au un continut ridicat de apa, poti consuma cantitati mari in ele, dar nu vei adauga extrakilograme. In plus nivelul estrogenului din corpul tau scade la aceasta varsta, iar riscul afectiunilor cardiace creste asa ca o dieta saraca in grasimi saturate este obligatorie. Axeaza-te pe sursele de grasimi monosaturate precum avocado, nuci si ulei de masline pentru a-ti mentine inima in stare perfecta de functionare.

Nu doar alimentele alese sunt importante, ci si felul in care le pregatesti. Afla mai multe despre acest aspect din articolul Sfaturi practice de gatit si de alimentatie

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock