Un substitut pentru apa plata este ceaiul verde

Daca alergi in aer liber, atunci hidratarea corecta trebuie sa devina o prioritate pentru tine. Iti prezentam cei 3 pasi obligatorii pentru a nu te deshidrata in timpul efortului.

Cele 3 reguli importante pentru hidratarea corecta a organismului supus unui efort considerabil cand alergi te vor proteja intensiv, mai ales in sezonul cald. Pentru a nu se deshidrata prin transpiratie, cale pe care pierzi o mare cantitate de sodiu si potasiu, corpul tau are nevoie de apa, dar nu oricum si oricat. Exista un proces vital numit hidratare inteligenta pe care orice sportiv, amator sau profesionist, trebuie sa il aplice cu religiozitate, pentru a evita sa se adreseze ulterior medicului sau farmacistului.

Pasul 1: Pre-hidratarea

Asa cum nu pleci la shopping fara bani, carduri sau plase, ai face bine sa nu iesi la alergat fara sa bei cel putin un litru de apa cu cel putin 30 de minute inainte. Pre-hidratarea nu iti va face alergarea mai rapida, insa cu siguranta aceasta va deveni mai indelungata.

Daca te-ai saturat de H2O, iti poti face un ceai verde sau unul de ginseng.  Sub nicio forma nu consuma bauturi energizante, oricat de „light” pretinde eticheta ca sunt. Taurina iti va accelera pulsul si mai tare, iar inima ta e posibil sa cedeze de la prea mult efort. Nici cafeaua nu este recomandata dar cu siguranta ramane mult mai putin nociva decat orice bautura „revitalizanta”.

Pasul 2:  Hidratarea corecta cand alergi

Conform unui studiu efectuat de Jurnalul Stiintelor Sportive (Journal of Sport Sciences) in 2009, ciclistii care au consumat bauturi reci au alergat cu aproximativ 12 minute mai mult decat cei care au consumat bauturi calde. Prin urmare, nu uita sa incluzi in rucsacul de jogging o sticluta sau doua cu apa rece. Daca ti se face sete pe parcursul activitatii sportive, soarbe cu inghitituri mici, deoarece iti va incetini ritmul sau risti sa racesti. Deasemenea, e bine sa-ti setezi alarma la mobil din 15 in 15 minute, pentru a-ti reaminti sa te hidratezi la timp, inainte ca soarele sau caldura sa te doboare. E foarte usor sa uiti de tine, mai ales cand asculti muzica buna.

Pasul 3: Post-hidratarea dupa efort

Odata ce ai incheiat activitatea fizica, nu te opri la prima terasa pentru a-ti comanda o bautura calorica, cum ar fi un shake de capsuni sau un frappe cu inghetata. Organismul tau va suferi un soc si toate caloriile teoretic arse, se vor redepune instantaneu, facand ca efortul tau sa para zadarnic. Daca insisti, te poti rasfata cu un suc natural de portocale sau cu o limonada neindulcita.

Hidratarea corecta despre care am vorbit in articolul „Bea apa… inteligent, nu oricum!” este un subiect pe care ar trebui sa-l ai in vedere si daca nu faci sport.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock