Aerobicul da cele mai bune rezultate

Depresia pare a fi boala secolului nostru. Uneori este o stare trecatoare de tristete, alteori ceva persistent care te macina de-o vreme. Indiferent de cauza sau de modul de manifestare, exercitiile fizice te ajuta sa depasesti senzatia apasatoare, sa te detasezi de probleme si sa-ti regasesti zambetul pe buze!

Lupta cu depresia, melancolia sau tristetea  presupune, in primul rand, sa constientizam starea proasta de spirit. De obicei, “Va trece de la sine, ca de fiecare data” ne gandim, nestiind ca “medicamentul” este la indemana. Doctorii ne spun ca exercitiile fizice sunt un remediu eficient cu ajutorul caruia te pui imediat pe picioare si care-ti activeaza anumite zone ale creierului ce nu raspund la fel de bine cand esti deprimata.

Totul incepe de la creier iar exercitiile fizice ii readuc tonusul

Depresia este o afectiune complexa, in instalarea careia contribuie mai multi factori. Conform presedintelui institutului de cercetari pentru sanatatea mintala Walsh Research Institute, William Walsh: “experientele de viata o inrautatesc, dar de obicei problema principala tine de chimie”. Exercitiile fizice genereaza o senzatie de placere prin eliberarea endorfinelor, iti stabilizeaza nivelul de dopaminasi serotonina si-ti stimuleaza tonusul muscular.

Mai mult = mai bine

Exercitiile fizice regulate te ajuta sa ai o silueta armonioasa, dar si in ceea ce priveste starea de spirit. Dupa cum iti povesteam si la punctul anterior, ele te ajuta in stabilizarea dopaminei si serotoninei; iar o data cu acestea iti vei regla somnul care este grav afectat de depresie, dar si pofta alimentara pe fond nervos.

Cele mai eficiente exercitii fizice

Aerobicul, sportul care stimuleaza ritmul cardiac si implicit circulatia sangelui catre creier este forma de sport care da cele mai bune rezultate in tratarea depresiei. 30 de minute de exercitii pe zi, repetate de 4-5 ori pe saptamana, te ajuta nu doar sa-ti imbunatatesti starea de spirit, dar si sa previi instalarea depresiei. Daca esti o persoana inactiva, zece minute de mers zilnic pe jos sunt un inceput bun. Facand aceasta mica schimbare si trecand gradual catre activitati mai intense ca alergatul sau inotul, te vei simti mult mai bine.

Dieta fericirii

Un impact puternic asupra starii de spirit il are si alimentatia. Stiai de exemplu ca mancarea de tip fast-food ne face nefericiti? Pentru a amplifica efectele pozitive pe care le au exercitiile fizice asupra organismului este necesara si o schimbare de meniu. Daca nu stii ce directie ar trebui sa urmezi, te invit sa citesti articolul Vegetarieni vs omnivori: dieta care potenteaza fericirea!

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock