5 pasi ca sa-ti imbunatatesti starea

Esti agitata, nervoasa, nimeni nu iti mai poate intra in gratii si, in plus, te simti obosita. Sunt doar cateva dintre simptomele sindromului premenstrual, care se instaleza cu cateva zile inainte de menstruatie. Daca faci parte dintre femeile care experiementeaza aceste stari, afla cum  faci fata usor sindromului premenstrual.

Sindromul premenstrual apare la majoritatea femeilor si se manifesta printr-o stare fizica si psihica de disconfort, datorita schimbarilor hormonale care se produc in organism in timpul procesului de ovulatie.

Sindromul premenstrual afecteaza 75% dintre femei atat pe plan fizic, cat si emotional

Simptomele fizice ale PMS-ului (premenstrual syndrome) sunt durerile diverselor parti ale corpului (cap, gat, muschi si zona abdomenului), cresterea in greutate, oboseala si sensibilitatea de la nivelul sanilor, dar si balonarile si pofta de dulce. Simptomele emotionale se traduc prin instalarea unei stari de anxietate, depresie, lipsa de concentrare, schimbari dese de stare si insomnie. Aceste simptome apar din cauza scaderii nivelului de endorfine pe parcursul ovulatiei.

Specialistii spun ca nu toate femeile sunt afectate de sindromul premenstrual, studiile neelucidand inca de ce se intampla asa. Din pacate, insa un procent de 75% din femei experimenteaza schimbari comportamentale si dureri fizice inainte de ciclul menstrual. Atata timp cat simptomele premenstruale sunt usoare si nu iti influenteaza negative activitatile zilnice, poti spune esti o norocoasa. Nu toate femeile au parte de acest noroc, iar unele dintre ele chiar se confrunta cu un sindrom premenstrual acut, care practic le da viata peste cap cateva zile bune.

Sindromul premenstrual poate fi tratat cu ajutorul medicilor de specialitate. Din fericire, exista si cateva solutii pe care le poti incerca acasa, cele mai importante elemente cheie in acest proces fiind adoptarea unui stil de viata mai sanatos si practicarea sportului.

Iata ce iti propunem, daca te confrunti cu simptome premenstruale serioase.

5 metode pentru a face fata usor sindromului premenstrual

1. Relaxeaza-te. Stresul creste starea de iritabilitate, asa ca este indicat sa pui in practica niste metode de relaxare. Poti incerca masajul, yoga sau meditatia. De asemenea, baile aromate sunt o metoda excelenta de a te detensiona psihic, dar si de a diminua durerile fizice ce pot aparea.

2. Dormi suficient. Starea de oboseala si de moleseala pe care o simti inainte de menstruatie este un indiciu clar ca ai nevoie de odihna. Daca stilul de viata si programul de la birou iti permite, dormi mai mult in zilele de dinainte de ciclu. Poti sa mergi la culcare mai devreme decat de obicei, iar daca esti inca la scoala si ai niste zile libere, nu ezita sa dormi putin si in timpul pranzului.

3. Ai grija la ceea ce mananci. Este recomandat sa reduci pe cat posibil alimentele sarate, dulciurile, cafeaua si alcoolul, care au in compozitie substante iritante pentru stomac, dar si pentru starea ta psihica. Daca ai dureri abdominale, incearca sa manaci mai putin si mai des ca sa reduci presiunea din zona abdomenului. Bea multa apa si mananca legume.

4. Fa exercitii usoare. Desi iti poate parea ciudat sa faci exercitii cand, de fapt, ai senzatia ca nu te poti misca de durere, sa stii ca efortul fizic ajuta la eliberarea endorfinelor. Medicii recomanda ca femeile care se confrunta cu PMS-ul sa faca de cel putin trei ori pe saptamana cate o sedinta de jumatate de ora de exercitii.

5. Ia in calcul sumplimentele. Se pare ca anumite vitamine si minerale pot ajuta la diminuarea disconfortului dat de PMS. Suplimentele de calciu sunt o buna solutie pentru a imbunatati starile emotionale negative. Mai poti lua si magneziu, vitamina E, vitamina B6 si vitamina D. Exista si unele suplimente pe baza de ierburi ce pot fi luate, cel mai cunoscut este uleiul de primula, ce usureaza crampele si amelioreaza sensibilitatea sanilor.

Aplica aceste reguli ca sa faci fata usor sindromului premenstual si consuma niste alimente cheie pentru aceasta problema!

Text: Andreea Marinescu