6 beneficii in favoarea siluetei

Gandeste-te de doua ori atunci cand iti cauti scuze pentru stilul de viata sedentar. Timpul sau bugetul sunt eliminate din ecuatie atunci cand vine vorba despre mersul pe jos – cea mai usora modalitate de a te mentine in forma. Ii cunosti beneficiile?

1. In primul rand, iti lucreaza aproape toti muschii corpului, imbunatateste circulatia de la nivelul articulatiilor si stimuleaza vasele de sange, mentinandu-le elasticitatea.

2. Mersul contribuie la mentinerea masei musculare si a mentabolismului, pe masura ce inaintezi in varsta.

3. Pentru persoanele care nu sunt obisnuite sa faca sport in mod sustinut, mersul este o modalitate deloc stresanta de a-si mentine organismul alert, fara a depune un efort excesiv.

4. Nu este nevoie sa ii acorzi foarte mult timp, cateva zeci de minute zilnice sunt suficiente pentru a te incarca cu energie.

5. Te ajuta sa ai o postura corecta, sa iti tonifici musculatura picioarelor, sa iti mentii greutatea si sanatatea oaselor.

6. Pentru a pierde kilogramele in plus este indicat sa te axezi pe timp, nu viteza. Mersul cu o viteza moderata, dar pe o distanata mai mare, te ajuta sa arzi mai multe calorii (atunci cand il practici cu regularitate).

Atentie! Activitatile aparent insignifiante pot produce schimbari semnificative. Obiceiurile zilnice sunt cele care iti determina greutatea si controlul grasimilor din organism. Doar trei minute de mers in fiecare zi, dupa ce ai luat masa, te vor ajuta sa pierzi doua kilograme intr-un an. Daca urci doua etaje pe scari in fiecare zi, vei scapa de jumatate de kilogram intr-un an. Pe de alta parte, daca mananci o bomboana in fiecare zi a anului, te poti ingrasa cu aproximativ noua kilograme. Asa ca profita de fiecare moment al zilei pentru a te mentine in forma – evita scarile rulante de la metrou, uita de lift, daca te desparte doar o statie de tramvai de o destinatie, alege sa mergi pe jos, etc. Schimbarea atitudinii si a siluetei tale poate incepe de acum!

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.