Orarul corect al consumului de cofeina

O ceasca de cafea consumata in timpul zilei nu este atat de inofensiva precum crezi. Specialistii ne dezvaluie dedesubturile unor descoperiri recente care sustin efectele negative ale consumului de cafea asupra somnului. De aici vin si alte afectiuni!

Sunt sigura ca ai fost sfatuita de nenumarate ori sa nu bei cafea seara daca vrei un somn linistit. Motivul e simplu: cofeina, un stimulent puternic, nu te lasa sa te odihnesti corespunzator. Iar ea nu este continuta doar de cafea, ci si de bauturile energizante care promit sa-ti dea aripi la party-uri.

O ceasca de cafea consumata cu 6 ore inainte de culcare iti afecteaza somnul!

Cercetatorii de la Michigan’s Henry Ford Hospital’s Sleep Disorders & Research Center si Wayne State College of Medicine au analizat efectele consumului de cafeina la diverse ore ale zilei. Au descoperit ca o doza de cofeina luata chiar si cu 6 ore inainte de culcare afecteaza atat calitatea somnului cat si durata lui. Adormi cu greu si ai un somn agitat.

Orarul corect al cafeinei

Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti definitiv la preaiubita cafea, ci doar sa controlezi cu mai multa atentie felul in care o consumi.

Cafeaua de dimineata: poate fi cea mai tare pentru ca ea iti ofera boostul de energie de care ai nevoie si-ti sporeste puterea de concentrarea. Nu e totusi de neinlocuit – sucurile de fructe, in special reteta despre care am mai vorbit detaliat de  sfecla rosie, mocov, telina – are acelasi efect energizant si multe alte beneficii pentru sanatate.

Cafeaua de la pranz: dupa ora 14:00, ideal ar fi sa te rezumi la o ceasca de cafea decofeinizata, sau la o alta bautura light cu cofeina cum ar fi de exemplu ceaiul verde.

Cafeaua de seara: stim ca o bei cu placere in oras, in compania prietenilor sau cand lucrezi pana tarziu. Iti comanzi fie un capuccino, fie o cafea speciala, in varianta decofeinizata. Dar si aceasta contine o doza mica de cofeina, asa ca iti recomandam sa renunti.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock