Repaosul in exces poate genera diverse afectiuni

Cand spui „probleme cu somnul” te gandesti instant la insomnii. Insa nu doar privarea corpului de odihna ii poate face rau, ci si repaosul in exces. Credem ca acum e momentul cel mai bun sa discutam despre asta!

Intr-o lume in care timpul nu este niciodata de partea noastra si weekendul pare o sarbatoare a somnului, recuperarea orelor de odihna nu pare o amenintare reala. Totusi abia s-a inchiat vacanta si sigur nu suntem singurii care am abuzat de… somn.

Probleme cu somnul = boli periculoase, in timp

Rezultatul unui studiu elaborat de Centrul de Control al Bolilor din Statele Unite ne contrazice presupunerea ca prea mult somn nu strica niciodata. Studiul amplu a fost efectuat pe un esantion de 54,259 de barbati si femei, cu varste diferite, care dormeau in medie intre 6 si 10 ore pe noapte.

Cercetarea a demonstrat ca atat cei care dormeau putin cat si cei care dormeau aproape 10 ore in fiecare noapte erau predispusi bolilor cardiace, diabetului zaharat si atacurilor cerebrale. Atat persoanele cu un somn insuficient cat si cele care dormeau in exces sufereau din cauza stresului si erau predispuse depesiilor.

Care e concluzia cand ai probleme cu somnul?

La sfarsitul studiului, cercetatorii au concluzionat ca relatia deficitara cu somnul este in general determinata de mai multi factori, printre care se numara stilul de viata, sanatatea mentala si greutatea corporala. Fiecare dintre aceste coordonate influenteaza in mod dramatic ritualul nocturn al individului. Prin urmare, care este numarul echilibrat de ore de somn, astfel incat sa te trezesti cat mai odihnita, fara a-ti periclita sanatatea?

Recomandarea noastra: pentru a evita efectele neplacute generate de aceste probleme cu somnul nu confunda calitatea dormitului cu cantitatea. Cateva trucuri care-ti garanteaza o odihna de nota zece gasesti in articolele Somn linistit si Secrete indiene ce iti aduc un somn odihnitor!

Text: Diana Marasoiu Foto: Thinkstock