Trei directii de urmat: dieta, sport si relaxare

Ca sa fii in forma pentru vacanta, sa arati si bine, dar sa te simti si relaxata, nu mai pierde nicio zi in plus! Da startul unui program intensiv de dieta si fitness ca sa pasesti mandra si increzatoare pe plaja!

Ca sa se si vada rezultatele, trebuie insa sa te apuci de munca cu cateva saptamani inainte de a pleca in concediu. Stii si tu ca nu e usor sa mai dai jos un kilogram-doua, sa-ti tonifiezi putin muschii ori sa-ti detoxifiezi pielea ca sa fie radioasa si proaspata.

Daca insa se intampla sa n-ai atata timp la dispozitie pentru ca vacanta bate la usa, nu te descuraja! Si cateva zile de dieta si sport conteaza ca sa iti mai recapeti putin tonusul. Important este sa te tii de acest program ca sa fii in forma maxima. Iata cu ce trebuie sa incepi.

Vacanta bate la usa, iar tu nu esti multumita de cum arati? Incepe inca de pe acum un program ca sa fii in forma maxima!

1. Numara caloriile din farfurie

Singura modalitate ca sa mai scapi de cateva kilograme este sa tai din caloriile pe care le consumi zilnic. In functie de varsta, greutate, inaltime si activitate fizica, un calculator de calorii te va ajuta sa determi necesarul tau zilnic. Il poti gasi foarte usor dand o cautare pe Google. In general, o femeie cu varsta de pana in 30 de ani are nevoie de 2000 de calorii pe zi, insa daca vrei sa mai slabesti va trebui sa mai scazi din acest numar. Taie din calorii renuntand la dulciuri, fainoase, sucuri si alimente de tip fast-food.

2. Mananca multe fructe si legume de sezon

In loc sa te intinzi dupa punga cu alune sau dupa ciocolata ramasa pe birou cand ti se face pofta sa rontai ceva, alege sa mananci o ceasca cu cirese sau zmeura, un castravete, o rosie, o felie de pepene. Fructele si legumele de sezon nu numai ca sunt gustoase, dar sunt bogate in apa, iti furnizeaza nutrientii de care ai nevoie ca sa alungi pofta de dulce si te ajuta si sa slabesti! Fa-ti gustari de acasa si ia-le la birou!

3. Fa exercitii cel putin 30 de minute in fiecare zi

Ca sa-ti tonifiezi putin corpul, trebuie sa si depui un pic de efort. De aceea, exercitiile ar trebui sa fie destul de intensive, in sensul ca trebuie facute in fiecare zi. Cele mai eficiente sunt exercitiile cardio pentru ca iti pun in miscare multe grupe de muschi. Daca totusi iti vine greu sa faci sport in fiecare zi, in zilele in care nu mergi la sala, fa o miscare mai usoara: mergi cu bicicleta, plimba-te in parc, iesi cu cainele la plimbare.

4. Elimina de tot din meniu mancarurile procesate

Fa-ti curatenie in dulapul de la bucatarie si arunca tot ceea ce inseamna chipsuri, prajiturele, biscuiti, alune prajite, paste si alte alimente care nu iti aduc decat calorii „goale” (nu au valoare nutritionala si ingrasa). In acest fel, iti vei ajuta corpul sa treaca si printr-un proces de detoxifiere, de care va beneficia si pielea. Corpul elimina o treime din toxinele produse de aceste alimente prin intermediul pielii. Acestea pot sa infunde porii si sa cauzeze iritatii, uscaciune, culoare terna etc.

5. Bea mai multa apa ca sa-ti pui in miscare metabolismul

Apa ajuta la metabolizarea grasimii si grabeste metabolismul, ceea ce te poate ajuta sa slabesti mai repede decat te astepti. In plus, apa este cel mai bun detoxifiant pentru organism, ajutand la eliminarea toxinelor. Daca iti este greu sa bei cei doi litri de apa pe zi recomandati, incearca sa dai gust apei cu ajutorul fructelor citrice: lamaie, portocala, grepfrut. Adauga cate o feliuta in pahar si vei vedea ca gustul se va schimba si iti va fi mai usor sa bei apa.

6. Odihneste-te si relaxeaza-te

Nu vrei sa pleci in vacanta cu stresul dupa tine asa ca incearca sa te detasezi cat poti de mult responsabilitatile de birou si de alte lucruri care iti creeaza o stare negativa. Poti sa incerci yoga sau meditatia sau poti pur si simplu sa iesi mai mult in natura, sa petreci mai mult timp cu prietenii si familia si sa-ti faci planuri efective de vacanta ca sa in forma si pe plan psihic!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver