Lasa lumina sa intre in casa, intinde-te si mananca bine

Sunt dimineti in care abia te ridici din pat si ai impresia ca esti mai obosita decat cand te-ai culcat? Cand experimentezi aceste stari, inseamna ca nu ai suficienta energie, ceea ce iti ingreuneaza nu numai ritualul de dimineata, dar si intreaga zi. Ca sa iti recapeti vioiciunea, trebuie neaparat sa-ti revizuiesti stilul de viata!

Pentru ca a inceput weekendul, n-ar strica sa faci un plan simplu pentru mai multa energie dimineata. Doar cel mai neplacut lucru pe care il poti experimenta intr-o zi libera, e sa fii atat de vlaguita incat sa nu poti sa te bucuri de timp! Lipsa de energie la prima ora a diminetii este, pana la urma, ceva normal: te trezesti brusc din somnul dulce si trebuie sa te dai jos din pat, in general ca sa incepi o noua zi. Cele cateva minute de buimaceala pana cand ajungi sa te speli pe fata ca sa te revigorezi sunt absolut firesti si le experimentam cu totii. Cand insa ai o stare de letargie, esti foarte obosita, abia te misti de colo-colo si nu ai chef de nimic, te poti confrunta cu o perioada mai dificila in care nivelul tau de energie este foarte mic.

Vrei mai multa energie? Nu mai manca haotic seara, dormi bine si controleaza stresul de la job

De ce scade energia? Sunt atat de multe cauze la mijloc… si ele variaza de la persoana la persoana. Unii mananca haotic, iar alimentele rele pe care le consuma ii „storc” la propriu de energie, altii se culca la ore tarzii si dorm putin si prost. Exista si o categorie de oameni care se confrunta cu lipsa de energie din cauza jobului: sunt atat de stresati incat nu pot avea o viata echilibrata, ceea ce ii seaca de puteri.

Daca si tie ti s-a intamplat sa experimentezi stari de oboseala accentuata dimineata si stii ca, de regula, nu esti chiar atat de somnoroasa, ai o problema ce trebuie rezolvata. De cele mai multe ori, solutia la lipsa de energie este sa-ti revizuiesti stilul de viata, pentru ca acolo se ascund marile erori pe care le facem. Iata ce ar trebui sa schimbi ca sa incepi sa te simti din nou energizata la prima ora a zilei.

7 trucuri pentru mai multa energie dimineata! Iti vor imbunatati si restul zilei!

1. Evita sa consumi la cina alimente bogate in zahar sau grasimi nesanatoase (te baloneaza si iti dau arsuri gastrice) si mananca cu cel putin doua-trei ore inainte de culcare, pentru ca digestia sa se termine deja cand adormi. Mananca carnuri slabe (peste, vita) si legume (garnituri, salate) renuntand la desert.

2. Mergi la culcare mai devreme! Daca obisnuiesti sa stai tarziu la televizor, a doua zi dimineata te vei simti obosita si lipsita de energie. Cel mai bine este sa-ti planifici putin seara: fa cateva activitati care iti fac placere, relaxeaza-te cu o baie fierbinte si baga-te in pat. O carte buna poate fi solutia ca sa adormi mai repede. A doua zi te vei trezi reimprospatata!

3. Cum suna ceasul desteptator, ridica-te din pat si deschide draperiile. Melatonina este un hormon care regleaza somnul. Cu cat corpul va produce mai multa melatonina, cu atat vei fi mai somnoroasa. Lumina poate cauza scaderea nivelului de melatonina, asa ca daca dormitorul tau va fi intunecat, iti va fi mai greu sa te trezesti. Daca poti dormi pe timpul noptii cu draperiile trase, este chiar recomandat, astfel incat atunci cand rasare soarele, tu vei fi deja treaza.

4. Intinde-te! Cand corpul tau sta nemiscat cel putin opt ore pe noapte, are nevoie ca sangele sa fie pompat catre muschi, asa ca inainte de a sari din pat, intinde-ti mainile si picioarele. Respira adanc. Ridica-te in picioare si indoaie-ti corpul, astfel incat sa-ti atingi degetele de la picioarele cu mainile. Fa intinderile de cateva ori pana simti ca te dezmortesti.

5. Fa-ti un obicei din a lua micul dejun! Opteaza pentru alimente care iti cresc energia dimineata: carbohidrati sanatosi (painea integrala sau cerealele cu bob intreg), proteine (oua, iaurt degresat, branza slaba), fructe (le poti manca direct sau iti poti face smoohie-uri super-gustoase).

6. Cand nu ai timp de un mic dejun bogat nutritional, fa-ti un smoothie cu proteine si ia-l cu tine la birou. Poti incerca orice variante de fructe iti plac (contin fructoza care ridica nivelul de energie). Eu iti recomand un smoothie absolut energizant cu banana, iaurt degreseat, proteina pudra si putina gheata.

7. Ia niste multivitamine. Daca nu ai o dieta adecvata cu toti nutrientii necesari, risti sa dezvolti unele deficiente care iti vor afecta si lipsa de energie. Cand te simti obosita cel mai bine este sa-ti consulti medicul ca sa-ti prescrie cele mai eficiente multivitamine pentru tine. Ca si alternativa naturista poti incerca ceaiul verde si guarana (o planta ce are efect energizant).

Si sportul te ajuta sa ai mai multa energie cand te trezesti, asa ca nu ignora cateva exercitii cardio zilnic!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver