Sfaturi de la antrenorul Valentin Vasile

A venit vara si incepem sa ne gandim ca ar trebui sa mai slabim si sa ne refacem abonamentul la sala, ca sa fim in forma pentru plaja. Antrenorul de fitness Valentin Vasile ne explica de ce tonifierea corpului in timp record depinde de respectarea a 2 reguli: intensificarea arderilor printr-o dieta adecvata si exercitiile cardio si cu greutati.

Cheia succesului atunci cand vine vorba despre tonifierea corpului intr-un timp relativ scurt, este un program de exercitii realizat numai cu greutatile. Pentru a creste rapid calitatea fibrei musculare, trebuie sa folosesti greutati care sa iti permita opt-zece repetari pe serie. Deci este important sa alegi acele gantere care sunt potrivite pentru tine. Ai grija sa nu iti fortezi muschii prea tare, asa ca sfatul cel mai bun este sa intrebi antrenorul inainte de a te apuca de treaba.

Tonifierea corpului intr-o luna, printr-un program de exercitii cu gantere

“Daca ai deja greutatea ideala si un procent optim de masa musculara versus grasimi, atunci este posibil ca folosind un program de antrenament bine structurat si avand o alimentatie curata, bazata pe proteine, sa creezi tonus muscular intr-o luna”, explica antrenorul de fitness, Valentin Vasile.

Daca te intrebi cam cat de des ar trebui sa mergi la sala ca sa obtii rezultatele dorite intr-un timp cat mai scurt, raspunsul este: in fiecare zi. “Un program de antrenament eficient care are drept obiectiv tonusul muscular include cel putin trei antrenamente cu greutati pe saptamana si doua antrenamente cardio”, adauga Valentin.

Antrenorul de fitness pe al carui blog valentinvasile.ro puteti gasi tot soiul de informatii de dieta si nutritie, spune ca este important sa-ti faci un obicei din a merge la sala, deoarece atmosfera te motiveaza sa te tii de antrenament si sa-ti atingi obiectivele mai usor. Daca insa nu ai posibilitatea sa te antrenezi intr-o sala, poti sa faci sport si acasa cu ajutorul unui DVD. Un pas important este sa acorzi o mai mare atentie pozitiei corpului in executia fiecarui exercitiu, deoarece in caz contrar ai putea sa faci mai mult rau decat bine corpului tau.

Dieta pentru un tonus rapid: mese mici si dese, pentru a intensifica arderile

Dupa ce ai inceput programul de exercitii, trebuie sa iei atitudine si in ceea ce priveste dieta.  “Alimentatia constituie peste 70% in atingerea obiectivelor de fitness, mai ales cand e vorba de tonus muscular. E important sa capeti obiceiul de a avea mese mici si dese (odata la trei ore) pentru a intensifica arderile metabolice. Fiecare din cele cinci mese trebuie sa aiba o sursa de proteina pura (carne de curcan, pui, vita, peste, oua, lactate slabe) si o sursa de carbohidrati complecsi proveniti din legume”, ne sfatuieste Valentin.

De asemenea, este important sa elimini din meniu carbohidratii simpli, cum ar fi produsele de patiserie, sucurile, prajelile, cartofii, orezul, painea si pastele. In schimb, consuma alimente care ajuta la cresterea tonusului muscular: quinoa, somon, migdale, stridii, seminte de dovleac si spanac.

Daca vrei sa iti tonifiezi corpul rapid, dar retii apa in organism, prima masura pe care trebuie sa o iei este sa consumi peste doi litri de lichide pe zi. Asta deoarece apa dreneaza lichidele retinute in tesuturi. Alte recomandari sunt: consumul cat mai mic de sare, dulciuri, alimente grase. “Aceste principii au fost repetate de atat de multe ori de catre specialistii in nutritie si antrenorii personali, incat pot parea truisme demodate insa sunt singurele masuri care odata aplicate dau cu adevarat rezultate”, conchide Valentin Vasile.