Pedometrul, un gadget necesar in timpul plimbarilor

Inima este organul uman cel mai expus suferintelor. Nu vorbim aici de cele amoroase, ci de cele pamantesti, mult mai primejdioase: bolile cardiovasculare.

Conform unui studiu efectuat de American Heart Association, aproximativ 1,4 milioane de americani mor anual din cauza bolilor de inima sau, mai simplu si mai socant, 2600 de persoane in fiecare zi. Pentru a preveni aparitia acestor afectiuni ireversibile,  American Heart Association recomanda sa facem zilnic 10000 de pasi, echivalentul a 8 km! Miscarea sustinuta protejeaza si alte organe, prevenind aparitia osteoporozei sau a depunerilor de grasime in jurul ficatului.

Inlocuieste drumurile scurte cu masina cu plimbari pe jos, ca o terapie usoara si placuta contra bolilor de inima

La prima vedere, cei 10000 de pasi ar fi o misiune imposibila, insa veti fi uimite cat de usor puteti strabate distante indelungate, fara un efort supraomenesc si mai ales, fara sa va dati seama! Haideti sa parcurgem impreuna primii pasi spre o sanatate de invidiat:

1. Cumpara un pedometru

Acest gadget este noul cap de lista al cumparaturilor obligatorii. Dupa care urmeaza o pereche de pantofi comozi, nu neaparat sport, insa care sa iti permita sa te misti in voie, fara dureri de coloana, basici sau monturi. E drept, tocurile isi au si ele rostul, dar sanatatea ramane prioritara! Ar fi o idee inspirata sa daruiesti un pedometru si partenerului de viata sau copiiilor pentru a organiza mici olimpiade sportive cu recompense la sfarsitul zilei.

2. Monitorizeaza  progresul

Daca este inca dimineata si nu ai depasit 2000 de pasi, inseamna ca va trebui sa te straduiesti mai mult pe parcursul zilei. Iar seara esti ai strans doar 7000, scoate cainele la o plimbare in parc, inspecteaza magazinele din cartier sau mergi sa iti platesti facturile la magazinul din colt.

3. Mai multa activitate la locul de munca

In loc sa-ti suni colegii, sa le trimiti e-mailuri sau sa le scrii pe messenger, incearca sa mergi direct la biroul lor, mai ales daca stau la alt etaj. Iar pauza de tigara poate fi lesne inlocuita cu o o plimbare scurta printre birouri sau in curtea amplasamentului.

4. Renunta la lift

Deasemenea, cand ajungi acasa, renunta la lift si foloseste scarile. La inceput vei obosi teribil insa treptat, vei ajunge sa urci fara probleme si fara gafaieli. Daca esti fumatoare, aceasta modalitate este cea mai sigura cale de a elimina cantitatile impresionante de nicotina pe care organismul tau le-a stocat in mod constiincios si sustinut.

5. Parcheaza masina mai departe

Daca nu ai schimbat deja masina pe bicicleta si probabil nu o vei face prea curand, incearca macar sa iti parchezi automobilul mai departe, pentru a executa cat mai multi pasi in drum spre locul de munca.

6. Vizite inopinate

Fa-i o surpriza iubitului si ia-l pe jos de la serviciu, pentru a incerca sa atingeti impreuna norma de 10000 de pasi. Sau mergi sa iti vizitezi parintii sau bunicii, mai ales daca locuiesc in proximitate. In loc de aglomeratia din tramvai, metrou sau autobuz, vei redescoperi placerea mersului pe jos, care dupa cum bine stim, „face piciorul frumos” si in plus scade riscul aparitiei bolilor de inima.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock