Fie ca alegi sa iti iei vitaminele direct de la sursa, din legume si fructe, fie ca alegi suplimentele, te sfatuiesc sa mizezi pe aceste vitamine care slabesc, atunci cand vrei sa-ti subtiezi silueta, dar si cand vrei sa faci o cura de sanatate curata.

Pe styleidea.org am gasit un articol in care sunt prezentate cele mai recomandate si administrate vitamine care slabesc. Daca tii o dieta, ai grija ca alimentele din meniu sa fie bogate in aceste elemente nutritive. In felul acesta cura de slabire va avea efectul scontat.

Complexul de vitamine B

Un rol major in pierderea in greutate il joaca vitaminele din complexul B, care sunt nu mai putin de sapte: vitamina B1 (tiamina), vitamina B2 (riboflavina), vitamina B3 (niacina), vitamina B5 (acidul pantotenic), vitamina B6 (piridoxina), vitamina B8 (biotina) si vitamina B12 (cobalamina).
Secretul acestor vitamine este ca functioneaza optim daca sunt administrate impreuna. Acesta este motivul pentru care, in unele cazuri, administrarea vitaminei B12 nu a avut efectele asteptate, mai precis nu a contribuit vizibil la scaderea in greutate. Cand apar tulburari ale glandei tiroide, cel mai adesea printre simptome se numara si fluctuatiile de kilograme. De aceea, ca sa previi ingrasarea, asigura-te ca in corp exista o cantitate suficienta de vitamine B2, B3 si B6.

Vitamine care slabesc – Vitamina E

De obicei aceasta vitamina se gaseste in cantitati mari in alimentele bogate in grasimi mononesaturate si are un rol esential in mentinerea activitatii normale a metabolismului. Daca in corp exista o carenta de vitamina E (tocoferol), apare nevoia de a consuma grasimi nesanatoase.

Vitamina D

O cantitate suficienta de vitamina D (calciferol) in corp faciliteaza lupta pentru eliminarea kilogramelor in exces.

Vitamina C

Cunoscuta si sub numele de acid ascorbic, vitamina C ajuta la absorbtia mai buna a celorlalte vitamine si minerale care pot accelera metabolismul. De exemplu, fixeaza in corp fierul si acidul folic, stimulandu-le sa grabeasca procesul de ardere caloric si sa asigure oxigenarea fluxului sangvin.

Minerale necesare pentru absorbtia vitaminelor

Si mineralele joaca un rol fundamental in organism, asemenea vitaminelor. De fapt, acestea ajuta corpul sa asimileze mai bine vitaminele de care are nevoie pentru a functiona la parametri normali. Calciu, spre exemplu, contribuie la reducerea depozitelor de grasime, cromul ajuta la procesarea eficienta a carbohidratilor si a grasimilor. Suplimentele de zinc cresc actiunea benefica a complexului B in corp, in timp ce manganul accelereaza arderile in organism.

Unele reduc apetitul. Iata care sunt vitaminele care nu dau pofta de mancare!

Foto: Guliver