BeeFast extinde programul de livrare, pana la ora 24.00. Tendinta accelerata spre q-commerce

1
De Gavrila Alina
30 sept. 2021

BeeFast, start-up tech de curierat ultra-rapid, isi extinde programul de livrare, pana la miezul noptii, functionand astfel in intervalul 10.00-24.00.

Modificarea in orarul de functionarevine pe fondul solicitarilor in crestere pentru livrari in a doua parte a zilei, in special pentru clientii din zona HoReCa. De asemenea, BeeFast continua strategia de consolidare in zona de q-commerce, fiind in negocieri avansate pentru a oferi posibilitatea de livrare pe orarul extins si pentru produse din categoria pharma, respectiv alimentare.

In mai putin de doi ani de la lansare, curierii BeeFast au livrat comenzi pe o distanta totala de 1,1 milioane de kilometri, mentinand timpul mediu de livrare de 55 de minute. Comenzile au provenit atat de la cele peste 300 de magazine partenere, cat si de la persoane fizice, confirmand astfel tendinta noii generatiispre Q-commerce (quick-commerce). Astfel, pe fondul schimbarilor in comportamentul de consum, dar si al contextului pandemic, BeeFast a decis extinderea programului de livrare pana la ora 24.00, de luni pana duminica, incepand cu 4 octombrie.

Comenzile inregistrate in prima parte a zilei (10.00-15.00) reprezinta in prezent 53% din livrari, concentrate in special in intervalul de pranz. Livrarile solicitate pentru a doua parte a zilei reprezinta 47%, in ultimele luni fiind remarcata o crestere de 30% pentru intervalul de cina si seara tarzie.

De la luna la luna observam diferente in cererile clientilor, care sunt tot mai atasati de beneficiile comenzilor online, dinamica din e-commerce fiind un factor decisiv in strategia noastra. Daca la inceputul BeeFast cele mai multe comenzi se faceau in prima parte a zilei, acum a crescut intr-un ritm sustinut cererea de livrari in a doua parte a zilei, in special dupa ora 19.00, mai ales pentru clientii de pe segmentul HoReCa, care isi doresc livrari ultra-rapide, indiferent de ora. Tendinta pietei spre q-commerce este evidenta, prin urmare vom extinde in cel mai scurt timp parteneriatele pentru a oferi livrare in orarul extins si pentru alte produse de necesitate, cum ar fi cele farmaceutice sau alimentare, a precizat Cristian Grozea, CEO si co-fondator BeeFast.

De altfel, portofoliul de parteneri ai companiei s-a extins intr-un ritm accelerat, inclusiv pe fondul pandemiei, care a deschis apetitul pentru livrari ultra-rapide. Daca la inceput cele mai multe solicitari veneau din zona HoReCa si erau concentrate pe zona centrala, in mai putin de doi ani BeeFast a ajuns sa acopere intreaga zona Bucuresti-Ilfov, si un portofoliu extins de produse, de la fashion si accesorii pana la electrocasnice de mici dimensiuni si produse din segmentul IT.

Deservim clienti de toate dimensiunile si din cele mai diverse domenii: de la companii mari, consolidate, precum Flanco sau grupul City Grill, la afaceri de dimensiuni mai mici, nisate, cu o singura locatie, dar si persoane fizice. In cazul companiilor, vorbim de clienti care au identificat si au investit in dezvoltarea prezentei lor digitale si a vanzarilor online, BeeFast devenind nu doar partenerul de livrare, ci si o solutie digitala inteligentacare se integreaza perfect cu sistemele lor informatice, a declarat Cristian Grozea, co-fondator BeeFast.

In prezent, cele mai active zone din Capitala din punct de vedere al numarului de comenzi plasate in platforma BeeFast sunt zona de Nord, Alba Iulia si Cotroceni, ajungand la peste 100 de comenzi/ora in cele mai aglomerate perioade ale zilei.  Cele mai active luni din perspectiva numarului de livrari aufost noiembrie 2020, martie si iunie 2021. Estimarile arata capana la finalul acestui an media numarului de comenzi va continua sa creasca, cu varfuri ce vor atinge 1.000 comenzi pe zi in sezonul de varf marcat de Sarbatori si Black Friday.

Evolutie: de la e-commerce la q-commerce

In ceea ce priveste evolutia pietei de curierat, reprezentantiiBeeFast considera ca digitalizarea va juca un rol esential in scurtarea timpilor de livrare si extinderea accelerata a serviciilor de tip last-mile sau livrare expres.

Ne indreptam spre o economie digitalizata, in care procesele trebuie automatizate – nu doar cele de comanda si plata, ci si cele de aprovizionare sau livrare. E singurul mod in care afacerile pot tine pasul cu ritmul din ce in ce mai rapid in care consumatorul isi doreste sa intre in posesia produselor comandate. Un studiu* recent arata ca 80% dintre consumatorii din Generatia Z isi doresc livrarea produselor in mai putin de 24 de ore de la plasarea comenzii, iar aproape 40% abandoneaza cosul de cumparaturi daca nu este satisfacut de experienta pe site. Suntem clar pe un trend puternic, sustinut si de noua generatie de cumparatori, de integrare a q-commerce-ului in obiceiul de consum”, a mai mentionat Cristian Grozea.

BeeFast, evaluat la inceputul anului 2021 la 3 milioane de euro, a primit recent o investitie de 500.000 euro pe care ii directioneaza in dezvoltarea platformei si optimizarea operationala. In perioada urmatoare, compania isi va concentra eforturile in pregatirea businessului pentru scalare, la nivel national, punand accent pe implementarea celor mai noi tehnologii. De asemenea, compania vizeaza triplarea comenzilor in perioada urmatoare, dar si extinderea retelei de curieri, pentru a-si mentine promisiunea de livrare rapida, indiferent de dinamica comenzilor.

*Studiu Sitcore & Avanis, martie- aprilie 2021

###

BeeFast, start-up fondat de 4 antreprenori la finalul lui 2019, a pornit ca o solutie de livrari rapide B2B si B2C. Contextul socio-economic recent a determinat o linie noua de dezvoltare a businessului, catre oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plata si livrare a comenzilor pentru magazinele offline.

Gama de produse pe care BeeFast le livreaza in prezent acoperazona de produse alimentare – proaspete sau ultra-proaspete – si nealimentare – documente, cadouri, ambalaje non-standard, echipamente IT, produse din segmentul fashion, beauty etc.

Printre clientii platformei de livrare rapida BeeFast se numaraGrupul City Grill, lantul de restaurante Japanos, Flanco, Porto Gallo, Chopstix, Berea TNR, Ohvaz, Simbio, Aria Burger, Godai, si multe altele. De asemenea, BeeFast se adreseaza si persoanelor fizice care aleg sa trimita colete sau documente rapid, folosind platforma my.beefast.ro. Momentan, BeeFast este disponibil in Bucuresti si Ilfov.