BeeFast.ro: 650.000 de euro cifra de afaceri in cel de-al doilea an de activitate, dublare fata de primul an

1
De Gavrila Alina
15 feb. 2022

BeeFast, start-up tech de curierat ultra-rapid, a incheiat 2021 cu o cifra de afaceri de 650.000 de euro, mai mult decat dublul valorii inregistrate la finalul lui 2020.


Daca2020 a fost anul cresterii accelerate pentru BeeFast, pe fondul restrictiilor cauzate de pandemie, 2021 a fost anul in care businessul si-a consolidat pozitia si s-a extins catre mai multe segmente de piata, ca urmare a schimbarilor survenite in comportamentul de consum al romanilor.

Dinamica din online, alaturi de preferinta tot mai evidenta a clientilor finali pentru livrari ultra-rapide, integrarea si dezvoltarea unor parteneriate strategice, precum cel dezvoltat alaturi de Postis, au reprezentat motoare de crestere. Astfel, cifra de afaceri s-a dublat in comparatie cu 2020, ajungand la 650.000 de euro in cel de-al doilea an de existenta a companiei, fata de 320.000 de euro la nivelul primului an.

Aceeasi evolutie s-a inregistrat si la nivel de comenzi. La finalul anului precedent, media comenzilor a depasit pragul de 600/zi, aproape dublu fata de finalul lui 2020. La nivel intregului an, media a fost de 450 de comenzi livrate zilnic, cu un total de peste 170.000 de comenzi livrate pe parcursul intregului an. Cele mai dinamice domenii din punct de vedere al clientilor BeeFast au fost HoReCa, florarii, magazine din zona de retail si big retail, dark stores.

HoReCa ramane cel mai activ domeniu atunci cand vorbim de necesitatea livrarilor rapide, insa strategia noastra a fost saechilibram proportia clientilor din acest segment cu restul clientilor, mai ales cei din zona de retail, precum Flanco, Auchan, KooKoo Grocery sau alti parteneri similari, a mai precizat Cristian Grozea, CEO si fondator BeeFast.

Cea mai aglomerata zi a anului trecut a fost Black Friday, cand au fost inregistrate si livrate peste 800 de comenzi in Bucuresti. Cele mai aglomerate intervale pentru preluarea si predarea comenzilor sunt 12:00-15:00 si 18:00-20:00. Zonele cele mai dinamice sunt nordul Capitalei, zona centrala si cea de sud.

In ultimul trimestru al lui 2021, BeeFast s-a extins si in Brasov, unde numarul clientilor creste semnificativ de la lunala luna. Cele mai active domenii in Brasov sunt HoReCa, big retail si florariile.

Tendintele arata ca tot mai multe magazine din zona de retail isi vor consolida prezenta in online, chiar daca offline-ul genereaza vanzari considerabile in prezent. Consumatorul roman se indreapta tot mai mult catre Q-commerce, dorind saacceseze produse si servicii cat mai rapid. Astfel, BeeFast, cu timpii sai medii de livrare de 55 de minute in Bucuresti si 35 de minute in Brasov, devine un partener strategic pentru retailerii care mizeaza pe proximitate, dar si pe o experientapremium pentru clienti. De asemenea, ascensiunea retailerilorde tip dark stores este evidenta si constanta, iar piata de curierat ultra-rapid vine in intampinarea dezvoltarii acestor tendinte naturale ale pietei, a precizat Cristian Grozea, CEO BeeFast.

Pentru 2022, BeeFast isi propune sa atraga noi investitii, astfel incat sa poata accelera evolutia start-upului atat din punct de vedere operational, cat si din punct de vedere al ariei de acoperire.

###

BeeFast, start-up fondat de 4 antreprenori la finalul lui 2019, a pornit ca o solutie de livrari rapide B2B si B2C. Contextul socio-economic recent a determinat o linie noua de dezvoltare a businessului, catre oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plata si livrare a comenzilor pentru magazinele offline.

Gama de produse pe care BeeFast le livreaza in prezent acopera zona de produse alimentare – proaspete sau ultra-proaspete – si nealimentare – flori, cadouri, ambalaje non-standard, echipamente IT, produse din segmentul fashion, beauty etc.

BeeFast a primit in 2021 o investitie de 500.000 euro pe care ii directioneaza in dezvoltarea platformei si optimizarea operationala. Compania isi concentreaza in prezent eforturile in pregatirea businessului pentru scalare, la nivel national, punand accent pe implementarea celor mai noi tehnologii. De asemenea, compania vizeaza triplarea comenzilor in perioada urmatoare, dar si extinderea retelei de curieri, pentru a-si mentine promisiunea de livrare rapida, indiferent de evolutia comenzilor pe platforma.