DIVERSITATE SI INCLUSIVITATE IN MODA

SS20 TOMMY HILFIGER LONDON FASHION WEEK 02/16/2020
Avatar1
De Gavrila Alina
4 mai 2020

Industria modei este o industrie care, sub o forma sau alta, isi face simtita prezenta in vietile tuturor oamenilor. Fie ca vorbim despre un mod de exprimare a valorilor personale, despre o istorie catre care multi isi indreapta atentia pentru modele de creativitate si hotarare, despre locuri de munca si campanii de CSR, moda influenteaza viziunea si calitatea vietii fiecaruia dintre noi.

In prezent, mai mult ca niciodata, raportarea la o populatie tot mai diversa, formata din persoane de etnii si culturi diferite, cu stiluri de viata ce par de multe ori la poli opusi este pe cat de necesara, pe atat de dificila. Daca diversitatea este scopul, inclusivitatea este metoda.

Branduri internationale, precum Tommy Hilfiger, au inteles importanta acestor demersuri, implicandu-se in ultimii ani tot mai mult, pe de o parte in crearea unui climat de lucru primitor, in care persoanele sunt acceptate si incurajate sa faca parte indiferent de etnia, cultura si stilul de viata pe care le au, iar pe de alta parte, in realizarea unor colectii care sa tina cont de faptul ca fiecare persoana in parte este unica.

Adoptarea unei culturi a diversitatii a fost extrem de vizibila in cadrul show-ului de moda TOMMYNOW Primavara 2020, organizat de brand-ul Tommy Hilfigerin cadrul Saptamanii Modei de la Londra. Acesta a imbratisat filosofia „Style for All” – credinta ca stilul excelent sterge toate limitele referitoare la sex, varsta, etnie si corp. Doua dintre colectiile principale prezentate in cadrul evenimentului – TommyXLewis si TommyXLewisXH.E.R. – ofera masuri extinse pentru toate constitutiile corporale, in timp ce HILFIGER COLLECTION a creat piese vestimentare pentru femei si barbati in paralel cu incurajarea impartasirii intre sexe a pieselor vestimentare din garderoba.

TOMMYNOW a devenit, in timp, o platforma pentru inclusivitate si diversitate prin intermediul unor statemanet-uri indraznete despre cum ar trebui moda si spectacolele de moda sa arate cu adevarat. Echipa inclusiva continua sa celebreze si sa prezinte cu mandrie modele cu un brackground, masuri, varste, expresii de gen si etnii diverse.

Din echipa de modele care au defilat pe podium pentru brand-ul Tommy Hilfiger in cadrul evenimentului de moda TOMMYNOW Primavara 2020 au facut parte Winnie Harlow, Halima Aden si Jourdan Dunn.

Tot brand-ul Tommy Hilfiger a dezvoltat, de asemenea, o colectie adaptiva, adresata persoanelor cu provocari privind mobilitatea si sanatatea. Tommy Hilfiger Adaptive a fost creata cu un singur scop – acela de a oferi un stil american clasic, cool si design-uri cu un twistinovativ ce simplifica pentru toata familia imbracarea tinutelor preferate. Democratizarea modei a facut intotdeauna parte din ADN-ul brand-ului Tommy Hilfiger, acesta din urma devenind primul brand de designer care a pus pe piata haine adaptabile.

Aceste exemple arata inca o data ca moda nu este doar despre haine. Din contra, moda este in primul rand despre si pentru oameni, iar in acest sens, imbratisarea unei culturi a diversitatii si inclusivitatii nu este o optiune, ci o obligatie pe care brand-uri precum Tommy Hilfiger si-o asuma, ducand industria modei mai departe.