Libris aniverseaza 30 de ani in piata cartii cu o noua identitate vizuala inspirata din ADN-ul de librar

1
De Gavrila Alina
19 aug. 2021

Libris aniverseaza 30 de ani de pasiune pentru carti si peste 18 milioane de titluri vandute cu o noua identitate vizuala, marcand astfel trecerea intr-o noua etapa de dezvoltare a librariei online. De-a lungul celor trei decenii si doua generatii de librari, peste 1,6 milioane de cititori au cumparat carti, iar recordul de vanzari a venit pe 30 noiembrie 2020, cand au fost expediate 17.500 de volume.

Romanii citesc mai mult, mai variat, iar recomandarile si portofoliul curatoriat reprezinta argumente importante in decizia de cumparare. Libris marcheaza trei decenii de existenta pe piata de carte cu o noua identitate vizuala si demararea unui plan amplu de investitii in experienta cititorilor pe site, dar si in afara acestuia, prin interactiuni culturale cu scriitori sau echipa Libris.

Astfel, website-ul Libris.ro, destinatie vizitata lunar de peste 800.000 persoane interesate de carti si experiente culturale se schimba complet si pune mai mult in lumina reflectoarelor “vedetele” industriei: cartile si pe autorii lor. Cititorii vor regasi, pe langa selectia vasta de 50.000 titluri in limba romana si peste 235.000 titluri in limba engleza, o varietate de recomandari de lectura, recenzii si optiuni de a rasfoi volumele preferate inainte de achizitie.    

Asa cum cartile cele mai iubite au nevoie din cand in cand de o reeditare, si nouane-a venit randul sa ne prezentam cu o coperta noua in fata cititorilor, mai atractiva, mai dinamica si mai actuala. Ne inspiram din alegerile cititorilor nostri in aceeasi masura in care ne propunem saoferim la randul nostru inspiratie, a explicat Laura Teposu, CEO Libris.  

La oferirea noii experiente de lectura si interactiune culturala a lucrat activ o echipa de peste 20 specialisti in eCommerce, marketing si IT, strategia de rebranding a Libris fiind realizata cu ajutorul agentiei locale Brandient.

Investitii de 4 milioane de euro pentru experienta cititorilor

In anul care marcheaza trei decenii pe piata de carte, comanda medie pe Libris a depasit pragul de 100 de lei, in crestere cu 10% fata de perioada similara din 2020 si cu 25% fata de 2019. Cele mai mari cresteri fata de anul 2019 s-au inregistrat pe segmentul de dezvoltare personala(48%), biografii (33%) si carti pentru copii (19%).  In raport cu 2020, Biografiile si Dezvoltare personala au avut cresteri de 25%, respectiv 20%.

Investitiile facute in ultimii 3 ani in depozitul de carte de la Brasov, cu o suprafata totala de 5.000 de metri patrati, se ridica la aproape 5 milioane de euro si asigura un stoc permanent de 1 milion de volume, avand capacitatea de a creste panala 3 milioane de volume.  

Bugetul de investitii in experienta cititorilor -de la livrare mai rapida si un stoc mai extins, pana la recomandari personalizate sau interactiuni culturale– alocat de Libris pentru urmatorii 3 ani se ridica la 4 milioane de euro.

Suma va fi directionata majoritar catre extinderea depozitului de carte din Brasov, care urmeaza sa se dubleze. Investitia in tehnologii, servicii tech si digitale care vor permite companiei sa ofere clientilor recomandari personalizate si un motor de cautare dezvoltat special pentru carte este estimata la 1 milion de euro.

De asemenea, atentia echipei Librisramane pe dezvoltarea interactiunii cu cititorii, pentru care sunt create evenimente si experiente culturale variate, atat offline, cat si online.

Cand ai crescut intr-o lume plina de carti si lectura, ai invatat sa le apreciezi valoarea si sa le recunosti rolul in evolutia intelectuala si sufleteasca a omului. Constentizarea importantei lecturii si a accesului fiecarui om la carti ne ajuta sagasim resurse pentru a investi in acest domeniu, chiar daca pare o piata micapentru un antreprenor. Astfel, scopul nostru este de a oferi acces facil la carti oricui si nu in ultimul rand sa dam sansa fiecarei carti sa gaseasca un loc vizibil pe raftul fizic sau virtual. La baza fiecarei investitii in jurul ecosistemului cartii stadorinta noastra de a oferi o experientafiecarui cititor, de a-i impartasi propria noastra curiozitate vizavi de lectura, a mai precizat Laura Teposu.

We know books, expertiza construita de-a lungul a doua generatii de librari

Fondata in 1991 de Ana si Virgil Onita, Libris este una dintre primele companii post-decembriste dedicate cartii si culturii. „Vatra” Libris este libraria St. O. Iosif din Brasov, a carei misiune de a oferi iubitorilor de carte cele mai interesante, actuale si dorite volume este continuata in online incepand cu 2009, prin Libris.ro, libraria online fondata de Laura Teposu.

Dintotdeauna ne-am dorit sa oferim acces la carti. Daca in ’91 veneam noaptea la Bucuresti sa prind noutatile editoriale la Casa Presei Libere, iar cand ajungeam in Brasov ma asteptau clientii la coada in fata librariei unde vindeam stocurile imediat, acum mii de colete Libris ajung in toata tara si chiar in afara ei, catre cititori de toate varstele. Sunt extrem de fericit caam trait aceasta revolutie din piata cartii, provocata de digitalizare, fapt care a facilitat accesul la carte mai mult ca niciodata. Oamenii din Libris care se aflaalaturi de noi sunt la randul lor iubitori de carte si ne ajuta sa ramanem fideli ideii noastre de baza, aceea ca Libris este si va ramane despre carti, a declarat Virgil Onita, fondator Libris.

Pasiunea autentica pentru lectura a ghidat dezvoltarea Libris de-a lungul celor trei decenii de existenta. Echipa actuala de 120 persoane este construita dupa aceleasi principii, ancorate in ADN-ul de librari al fondatorilor. De-a lungul celor 12 ani de livrari online, librarii Libris au facut peste 5 miliarde de pasi printre rafturile cu carti din depozit.

Avem 30 de ani de cand respiram carti, dintre care 12 ani si in online, iar in tot acest timp am incercat sa devenim pentru cititorii nostri adevarati specialisti in domeniul cartilor. Cand recomandam un titlu este pentru ca a fost trecut prin filtrul unui membru al echipei, cand publicam o recenzie este pentru ca ne-a entuziasmat cu adevarat continutul cartii citite, iar cand pregatim o comanda de multe ori adaugam din titluri si in wishlist-ul propriu, a mai spus Laura Teposu.

Despre LIBRIS

Afacere 100% romaneasca, Libris a intrat pe piata de carte in 1991, cu libraria St. O. Iosif din Brasov. In 2009, apare Libris.ro care, in 12 ani de existenta in online, a devenit nume de referinta pe segmentul de librarii, livrand comenzi catre 1,6 milioane de clienti din intreaga lume.

In toti acesti ani, Libris si-a asumat activ un rol de suporter al lecturii si a derulat campanii numeroase in acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care isi propune ca in 5 ani sa ajunga in peste 350 de unitati de invatamant, cu donatii de volume actuale, care sa-i atraga pe copii si adolescenti catre lectura.  Sub sloganul #RespectYourself – Oferati timp pentru lectura, Libris a lansat in martie 2018 un proiect prin care prezinta lectura din perspectiva unei activitati care inseamna respect fata de sine, preocupare pentru autocunoastere si dezvoltare.

Respectul pentru carte face parte, de altfel, din ADN-ul Libris, care a ajuns la a doua generatie de librari. In aceeasi linie, Libris a implementat in 2018 programul „Libris Reading Resort”. Astfel,  fiecare angajat are dreptul de a acorda cititului 4 ore lunar din programul de lucru, avand acces la oricare dintre cele peste 1 milion de volume aflate in stoc permanent in depozitul de la Brasov.