Ligia Munteanu: ” Ne-am propus sa ii facem mai eleganti pe oameni cu ajutorul palariilor”

Avatar1
De Gavrila Alina
19 iun. 2019
Are 34 de ani si lucreaza in televiziune de 10 ani, insa o vacanta in Asia i-a dat o idee ingenioasa de afaceri. In numai doua luni, Ligia Munteanu, prezentatoare la Digi 24, si partenerul ei, Mihai Drumea, au pus pe picioare ”Jos palaria!”- un magazin care se bucura de succes. Cei doi vand palarii de calitate, produse in Italia.    
Cum a inceput businessul ”Jos Palaria!” si cat de greu v-a fost sa il puneti pe picioare?
Ligia Munteanu: Totul a inceput din pasiune pentru palarii si dintr-un lant de sincronicitati, poate menite sa se intample. In cadrul unei vizite la Hong Kong, la un targ international de fashion, eu si partenerul meu de business, Mihai Drumea, am cunoscut unul dintre cei mai mari producatori de palarii din Italia. Creatiile lui m-au fascinat din prima clipa si pe loc ne-a venit ideea sa le aducem in Romania. Asta s-a intamplat in septembrie, iar in luna noiembrie pe 24, deja aveam Insula de Palarii in Mall Promenada. Toate s-au intamplat foarte repede, am invatat multe si ne-am lasat purtati de noutatea experientei. Initial am avut doar palarii de dama. Am pornit de la a importa case celebre de palarii din Italia, pana la a produce acolo sub brandul nostru ”Jos Palaria”, iar astazi avem propriile noastre colectii, alaturi de palarii ale altor case.
Cum este aceasta afacere? Ati extins-o si ati adus si palarii barbatesti! Cum se face distinctia intre modelele barbatesti si cele de dama?
Ligia Muntenu: Pe cat de frumoasa, pe atat de mare este provocarea logistica. Transportul si depozitarea sunt extrem de importante, pentru ca palariile ocupa mult spatiu. In luna februarie am adus si palarii barbatesti, o gama variata si pe marimi de la 55 la 62. Acum, este adevarat, doar la unele palarii se mai poate face distinctia certa intre dama si barbati, existand multe modele care sunt unisex, doar cu diferenta de marime. Fiind amandoi economisti la baza, nu ne-a fost foarte greu sa realizam modelul de business si sa decidem directia in care vrem sa mergem. Alegerea unui mall pentru primul nostru magazin a fost in speranta ca vom reinvia cultul palariilor in Romania, le vom aduce in fata maselor, astfel ii vom obisnui pe oameni sa poarte cat mai des palarii. Este cumva o necesitate de care multi au uitat, dar a revenit deja acest curent.
Aveti foarte multe modele, nici nu prea ai cum sa te decizi. Spune-mi daca noi romanii suntem purtatori ai acestui accesoriu
In procesul de fabricatie, noi avem in vedere diversitatea. Ne-am dorit de la inceput colectii generoase, cu multe modele, astfel incat oricine sa isi gaseasca la noi o palarie potrivita. Sunt atat de multe fizionomii si atat de multe gusturi, incat e greu sa pui pe toata lumea sub o umbrela. Cred ca de aici vine si reticenta oamenilor in a purta palarii. Foarte multi spun ca nu le sta bine cu palarii, ca au probat ei undeva si le venea prost. Probabil ca e adevarat, daca te duci la un palarier care face un singur tip de palarie si acela nu iti pica bine, nu ti se potriveste, vei trage concluzia gresita ca tu nu poti purta palarie. De aceea noi avem în magazin peste 300 de modele diferite, fiecare in culori diferite si avem si posibilitatea de a personaliza.
Cand, unde si cum putem  purta o palarie?
Ligia Munteanu: Palaria se poate purta de dimineata pana seara si va fi diferita in functie de vestimentatie si destinatie. Sunt palarii extrem de versatile, ce pot fi purtate de la plaja pana la o rochie de petrecere, cum sunt canotierele. Dar sunt si palarii dedicate anumitor situatii. De exemplu, palariile elegante de eveniment, din sisal, care se asorteaza la tinute elegante si sunt potrivite ocaziilor speciale. Este foarte importanta alegerea unei palarii, pentru ca fiind un accesoriu de cap se va atrage atentia asupra lui. Trebuie sa se potriveasca cu forma fetei, culorile sa se regaseasca in tinuta sau sa fie complementare cu aceasta. Fiind un accesoriu de cap, trebuie sa tinem la calitatea materialelor si la perfectiunea executiei. De aceea, la ”Jos Palaria” am ales sa lucram cu cele mai bune fabrici din Italia, cu producatori care livreaza si pentru marile branduri.
Motto-ul nostru este ”Hats are like magic. They can change you”. Pentru ca palaria este o stare. Alege o palarie grandioasa si te vei simti ca o printesa, schimb-o cu o palarie cu bor drept mare si coroana masculins si vei fi gata de o petrecere pe plaja, iar daca vrei sa aduci un strop de senzualitate, poti purta o palarie cu bor larg coborat, in stil Audrey Hepburn.
Cine sunt mai interesati de acest accesoriu? Femeile sau barbații?
Ligia Munteanu: Domnii sunt un pic mai interesati de palarii decat femeile, dar si mai stricti. In cazul lor, palaria trebuie sa vina perfect si sa se potriveasca personalitatii si stilului vestimentar. Se mai poarta joben astazi, dar rar si de către cunoscatori. O palarie care era de zi cu zi in epoci mai indepartate. Oricum, toate casele mari de moda au reintrodus in ultimii 2 ani palarii in colectiile lor.Evident, palarii reinterpretate, cu boruri indraznete si coroane tot mai inventive. Este un mare plus pentru moda si pentru industrie, dar asa cum tocul cui va ramane un simbol al feminitatii, la fel si palariile clasice ar trebui sa isi gaseasca un loc in fiecare garderoba. Mai mult chiar, ar trebui sa avem cate o garderoba dedicata de palarii, asa cum exista pentru genti sau pantofi. Ai nevoie de o palarie neagra, de una alba, de una maro de o palarie de vara de oras si de una generoasa de plaja. Apoi, dupa ce am stabilit piesele de baza, putem trece la diversificare, im functie de preferinte si tinute.
Aveti niste produse jos palaria, atat din punct de vedere al calitatii,  dar si al modelelelor. Care este telul vostru?
Ligia Munteanu: Ma bucur mult sa vad palarii pe strada, iar noi la ”Jos Palaria” am spus de la inceput: daca vom aduce pe strada 1.000 de palarii, apoi va purta toata lumea. Toti se vor bucura din nou de acest accesoriu care aduce fascinatie, bucurie si un strop de atitudine. Poarta o palarie!