Care sunt beneficiile lintei si de ce este buna pentru organism?

Shutterstock

Beneficiile lintei sunt numeroase, datorita continutul bogat de nutrienti, proteine si vitamine. Odata introdusa in alimentatie, lintea te va ajuta sa iti mentii organismul sanatos si sa te bucuri de o dieta echilibrata!

De cele mai multe ori ne gandim doar la ceea ce mancam, fara sa ne dam seama cum ne-ar putea afecta organismul. O multime de alimente sunt benefice pentru organism, mai ales cele bogate in vitamine si nutrienti, iar daca le-ai combina, te-ai bucura de si mai multe efecte pozitive.

Unul dintre super alimentele pe care le gasesti in magazine este lintea. O planta leguminoasa care te va ajuta sa traiesti sanatos. Lintea este o planta bogata in nutrienti si vitamine, iar acestea iti pot proteja organismul in fata anumitor boli, iti pot creste imunitatea sau te pot ajuta sa te bucuri de un plus de energie.

Beneficiile lintei sunt date de continutul bogat de nutrienti

O cana de linte nici nu are multe calorii. Potrivit celor de la Naturalfoodseries.com, intr-o cana gatita de linte exista 250 – 300 de calorii si 23 – 25g de carbohidrati. O cana de linte mai contine: 4-9g de fibre, 12g proteine, 90% din recomandarea zilnica de acid folic, 56% din doza recomandata de cupru, 51% din doza de fosfor, 49% din cea de mangan, 37% din doza zilnica recomanda de fier, 25% din doza recomandata de acid pantotenic, 23% din doza recomandata de zinc, 21% din cea de vitamina B6 si 21% din doza recomandata de potasiu.

Care sunt beneficiile lintei in alimentatie?

Asa cum spuneam si mai devreme, lintea este o planta bogata in nutrienti si vitamine. Dupa ce ti-am prezentat valorile nutritionale ale acesteia, ar fi bine sa descoperim si cum influenteaza ele organismul. Potrivit celor de la Mindboodygreen.com, iata care sunt cateva dintre beneficiile lintei:

Beneficiile lintei asupra sangelui si inimii

Lintea te ajuta sa reduci nivelul de colesterol din organism datorita continutului mare de fibre. Odata ce ai redus nivelul colesterolului din sange, vei reusi sa miscorezi si riscul unor boli de inima.

Un alt avantaj al lintei? Are efecte benefice asupra inimii! Linte este o sursa important de acid folic, magneziu si fibre, iar acestea contribuie la mentinerea sanatatii inimii. Pe de alta parte, acidul folic scade nivelul de homocisteina, iar magneziul ajuta la buna circulatie a sangelui prin organism.

Lintea si zaharul din sange

Fiind o planta bogata in fibre, lintea te ajuta sa iti pastrezi scazut nivelul de zahar din organism. Fibrele solubile capteaza carbohidratii, incetinesc digestia si mentin scazut nivelul de zahar din organism. Astfel, lintea devine un aliment bun pentru cei bolnavi de diabet sau cei care au probleme cu glicemia.

Beneficiile lintei asupra sistemului digestiv

Daca ai crezut ca lintea este benefica doar pentru sanatatea inimii si a sangelui te-ai inselat. Beneficiile lintei clar nu se opresc aici. Fiind o planta boagata in fibre, aceasta ajuta si la digestie, mai ales la prevenirea constipatiei.

Proteinele din linte

La inceput, iti aratam valorile nutritionale ale lintei. Aceasta este o sursa importanta de proteine vegetale pentru toata lumea, dar mai ales pentru vegetarieni.

Lintea este o sursa importanta de fier si contribuie la mentinerea energiei

Lintea este una dintre legumele care cresc energia si arderea caloriilor, datorita fibrelor si carbohidratilor din componenta. Mai mult decat atat, continutul mare de fier este important pentru transmiterea oxigenului la nivelul organismului, pentru productia de energie si pentru metabolism.

Starea de satietate si o dieta sanatoasa

Cum spuneam si la inceput, o cana de linte contine aproximativ 230 de calorii si este bogata in nutrienti, vitamine si minerale. Chiar daca par putine calorii intr-o singura cana, lintea iti confera o stare de satietate si te ajuta sa te saturi mai usor dupa o masa.

Foto: Shutterstock.com