12 alimente sanatoase pentru slabit – Au sub 50 de calorii!

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
27 nov. 2019

Daca vrei sa scapi de cateva kilograme pana la Craciun, tine la indemana aceste alimente pe care le poti include in dieta ca gustari sanatoase.

Cu totii vrem un abdomen mai plat pentru a arata bine in hainele de petrecere (ti-ai ales rochia pentru Revelion?), insa adevarul e ca ne asteapta o perioada in care vom face tot felul de excese. Tocmai de aceea iti propunem ca acum sa pui accentul pe alimente cat mai usoare, care te ajuta sa scapi de surplusul de grasime.

Fa-ti o lista cu aceste alimente hipocalorice sanatoase care au sub 50 de calorii:

1. Ardeiul gras

O felie de ardei gras are doar 2 calorii. In plus, numeroase studii arata ca ardeii contin fibre si ard grasimea mai usor. Aduc un plus de acid folic si vitamina B6, nutrienti care reduc inflamatiile arteriale si riscul de boli cardiace. 

Cea mai eficienta dieta pentru tine, in functie de tipul tau de silueta

2. Conopida

O floreta mica are aproximativ 3 calorii si o cantitate foarte mare de fibre, fiind un aliment foarte satios. Daca poftesti vreodata la piure de cartofi, afla ca poti sa faci un piure delicios doar din conopida, deoarece vei obtine un preparat hipocaloric. 

3. Spanacul

O ceasca cu frunze de spanac contine 7 calorii. In plus, este o sursa excelenta de acid folic si acizi omega-3 care reduc riscul bolilor de inima si osteoporoza. Ideal ar fi sa mananci zilnic o ceasca cu frunze proaspete de spanac sau o jumatate de ceasca de spanac gatit. 

4. Castravetii murati

Un castravete are 8 calorii, astfel ca iti poti satisface pofta de ceva crocant si sarat. Bineinteles, este de preferat sa ii pui in otet, dar fara sa folosesti o cantitate mare de zahar, ci sa te bazezi pe condimente. 

5. Sparanghelul

Patru bucati de sparanghel contin 12 calorii. Este unul dintre acele alimente hipocalorice sanatoase pe care le poti consuma zilnic, deoarece are multe fibre si te ajuta la slabit. 

Trucuri de dieta: Cum mananci desert fara sa te ingrasi

6. Broccoli

O floreta de broccoli contine 13 calorii, astfel ca iti poti da seama ca este o leguma pe care o poti consuma in siguranta daca vrei sa tii dieta. Este unul dintre alimentele hipocalorice sanatoase care are un continut mare de calciu si nutrienti anticancerigeni, dupa cum arata un studiu aparut in 2011 in publicatia Molecular Nutrition and Food Research. 

7. Ciupercile

O ceasca cu ciuperci taiate contine 15 calorii. Sunt versatile si le poti folosi la o multime de preparate, fiind o sursa buna de proteine vegetale. In plus, aduc un continut ridicat de fibre si te ajuta la slabit. 

8. Dovlecelul

O ceasca cu dovlecel feliat contine 18 calorii, fiind unul dintre acele alimente hipocalorice sanatoase care inlocuiesc cu succes pastele. Daca iti plac pastele, dar vrei sa slabesti, foloseste felii de dovlecel in locul lor impreuna cu un sos bun care iti place. Vei obtine un preparat fara multe calorii pe care il poti consuma in siguranta. 

9. Varza

O ceasca de varza are 19 calorii. Fie ca o consumi gatita sau cruda, varza este unul dintre acele alimente hipocalorice sanatoase pe care te poti baza cand vrei sa scapi de kilogramele in plus. In plus, stim ca legumele din familia cruciferelor au proprietati anticancerigene, un motiv in plus sa le adaugam mai des in meniul nostru. 

10. Parmezanul

O lingura cu parmezan are 21 de calorii. Parmezanul folosit in cantitati mici, exact ca un condiment, aduce o multime de beneficii. El are foarte mult calciu si proteine care ajuta la arderea grasimilor. Poti sa adaugi doua linguri cu parmezan peste o salata sanatoasa. 

Dieta celor cinci imbucaturi: functioneaza pentru slabit

11. Hummus

O lingura de hummus contine 23 de calorii, fiind o sursa valoroasa de proteine vegetale si calciu. Poti sa-l consumi cu legume sau alaturi de o salata, insa fara sa exagerezi cu cantitatile! Va fi o masa consistenta care nu iti saboteaza dieta. 

12. Ananasul

O felie de ananas contine 28 de calorii. In plus, el vine la pachet cu o multime de vitamine, antioxidanti si enzime care au rol antiinflamator si de ardere rapida a grasimilor. Poti sa incluzi de 2-3 ori pe saptamana cate o jumatate de ceasca de ananas proaspat, deoarece potoleste pofta de dulce si ajuta la digestie.

Foto: Getty Images.