Exercitii de relaxare. Sase tehnici care te vor ajuta sa scapi de stres

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
1 mart. 2021

Cine spune ca nu a cunoscut stresul, cel putin in ultimul an de zile, ori are o arma secreta, ori infloreste frumos realitatea.

Avem nevoie de exercitii de relaxare? Suntem atat de stresati incat sa nu mai stim cum sa iesim din aceasta situatie? Poate nici chiar asa, dar cine spune ca nu a cunoscut stresul, cel putin in ultimul an de zile, ori are o arma secreta, ori infloreste frumos realitatea.

Cu totii ne confruntam cu situatii stresante de-a lungul vietii noastre, variind de la suparari minore, cum ar fi blocajele in trafic pana la griji mai grave, cum ar fi boala severa a unei persoane dragi. Indiferent care este cauza, stresul nu face altceva decat sa ne inunde corpul cu hormoni. In astfel de momente inima pare sa fie pe marginea prapastiei, respiratia se accelereaza, iar muschii se incordeaza. Iti suna cunoscut? Sau poate ai fost prea stresat incat nu ai mai fost capabil sa-ti monitorizezi simptomele?

Specialistii considera ca acest asa-numitul „raspuns la stres” este o reactie normala la situatii de amenintare, perfectionate in preistorie pentru a ne ajuta sa supravietuim amenintarilor precum atacul unui animal sau ale unui fenomen natural. Astazi, rareori ne confruntam cu aceste pericole fizice, dar situatiile dificile din viata de zi cu zi pot declansa raspunsul la stres. Nu putem evita toate sursele de stres din viata noastra si nici nu am vrea. Dar putem dezvolta modalitati mai sanatoase de a raspunde la ele.

O modalitate este de a invoca „raspunsul de relaxare”, printr-o tehnica dezvoltata pentru prima data in anii 1970 la Harvard Medical School de cardiologul Dr. Herbert Benson, editor al Harvard Medical School Special Health Report, Stress Management: Approaches for prevent and reduce stress. Raspunsul de relaxare este opusul raspunsului la stres. Este o stare de odihna profunda care poate fi provocata in multe feluri. Cu practica regulata, poti crea un put de calm in care sa te scufunzi pe masura ce apare nevoia.

Iata sase exercitii de relaxare care pot invoca raspunsul la relaxare si reduce astfel stresul:

Concentrarea respiratiei. In aceasta tehnica simpla respiri lung, lent si profund (cunoscuta si sub denumirea de respiratie abdominala). In timp ce respiri, iti dezactivezi mintea de gandurile si senzatiile care iti distrag atentia. Concentrarea respiratiei poate fi deosebit de utila pentru persoanele cu tulburari alimentare, pentru a le ajuta sa se concentreze asupra corpului lor intr-un mod mai pozitiv. Cu toate acestea, este posibil ca aceasta tehnica sa nu fie adecvata pentru cei cu probleme de sanatate care ingreuneaza respiratia, precum afectiuni respiratorii sau insuficienta cardiaca.

Citeste continuarea pe Life.ro.

Foto: Shutterstock.com.