5 lucruri pe care sa le faci la fiecare masa ca sa slabesti

Maria Constantin1
De Maria Constantin
15 dec. 2019

Sa slabesti fara sa tii dieta pare imposibil. Si totusi, exista cateva trucuri simple care dau rezultate daca le aplici la fiecare masa.

Desi pare mai degraba un nonsens, este posibil sa slabesti fara sa tii dieta. Michael Greger, autorul cartii „How Not To Diet: The Groundbreaking Science of Healthy, Permanent Weight Loss” si fondator al site-ului NutritionFacts.org, spune ca nu-i nicio magie, ci doar stiinta.

„Urasc cartile de diete”, scrie doctorul in noua lui carte. Pe lista lui neagra mai figureaza: „trancaneala pseudostiintifica”, „pozele inainte si dupa” si „indopatul”. „N-ai nevoie de anecdote cand ai dovezile stiintifice”, considera Greger. Iar el are destule, scrie The York Post.

Cartea sa antidieta de aproape 600 de pagini se bazeaza pe sute de studii si dovezi pentru a emite o noua strategie de slabit, bazata pe „cele mai clare dovezi disponibile”.

„Cel mai mare mit este ca trebuie sa mananci mai putin ca sa slabesti”, a declarat autorul pentru ziarul citat. „Mananca mai putin, misca-te mai mult”, este sfatul tipic pe care il auzi, pentru ca se presupune ca o calorie este o calorie… dar 100 de calorii din guma de mestecat sunt diferite de 100 de calorii din pui sau 100 de calorii din naut. E vorba de ceea ce absoarbe corpul tau”, a explicat el.

12 alimente sanatoase pentru slabit – Au sub 50 de calorii!

Pentru ca trucurile pe care le recomanda sa dea rezultate, Greger spune ca trebuie sa mananci adecvat, iar asta inseamna sa consumi multe alimente integrale si legume – fasole, verdeturi, nuci, seminte si fructe de padure.

Daca ai o baza alimentara sanatoasa, poti sa aplici cateva trucuri simple pentru a ajuta procesul de slabire care ar trebui sa porneasca natural, fara nebunii care sa includa varza, supe, keto sau detoxifiere, spune Greger.

Bea apa!

Poate ca asta te va determina sa-ti umpli mereu sticla cu apa. Pentru ca apa este un accelerator natural al metabolismului si lucreaza asa de bine, incat daca bei doar un pahar mare de apa de patru ori pe zi, poti arde 100 de calorii, arata Greger.

Daca apa este rece, e si mai bine, pentru ca asta accelereaza si mai mult metabolismul – pe masura ce bei, organismul trebuie sa lucreze pentru a adapta temperatura lichidului la cea a corpului.

Conteaza si cand bei apa, pentru ca lichidul are un efect de umplere a stomacului. Asa ca cel mai bine este sa bei din timp doua pahare de apa inainte de fiecare masa.

Alege aperitive potrivite!

Intr-un studiu citat de Greger, cercetatorii au servit voluntarii cu o portie de paste de 500 de calorii. Unii au primit inainte o salata din laptuci, morcovi si dovleci, altii doar pastele. Cei care au mancat intai salata au consumat mai putin cu 200 de calorii din paste.
Intr-un studiu similar, oamenii care mancau un mar mare inainte de paste consumau cu 300 de calorii mai putin.

Dar acest truc merge doar daca nu exagerezi. Daca mananci o salata cu un dressing cu grasimi si multa branza, e ca si cum ai manca paine cu usturoi inainte de paste, scrie autorul.

Daca anticipezi masa cu un mar, o salata simpla sau o ceasca de supa de legume, ai facut deja primul pas spre un consum mai mic de calorii.

Foloseste otetul!

Otetul, in special cel din mere, a fost remarcat deja pentru proprietatile lui in privinta slabitului. Greger nu-l considera un aliat miraculos, dar recunoaste ca e impresionat de cat de bun este pentru a stabiliza nivelul glicemiei. „Otetul a fost folosit ca medicament inca din Antichitate. De fapt, inainte de aparitia medicamentelor pentru reglarea glicemiei, otetul a fost folosit ca remediu pentru diabet”, scrie el.

Otetul este important pentru slabit, fiindca nivelul oscilant al zaharului din sange poate determina abandonarea obiceiurilor sanatoase pe care le-ai avut in timpul zilei ca sa sfarsesti infulecand o gogoasa pe la ora 15.00.

Nu trebuie sa bei otet cu nemiluita, asa cum recomanda multi bloggeri de fitness; e suficient sa-l folosesti la dressingul pentru salate, scrie Gregger. El sugereaza sa te orientezi spre otetul balsamic, alb si cel de mere. Cam doua lingurite la o masa sunt suficiente.

Concentreaza-te pe ceea ce mananci!

„Nu manca in fata televizorului sau in timp ce te joci cu telefonul”, scrie Greger. De ce? Pentru ca iti distrag atentia si ajungi sa mananci mai mult, iar asta o demonstreaza mult studii pe care profesorul le prezinta in cartea sa.

Unul dintre acestea a descoperit ca barbatii si femeile care mananca in timp ce priveau la televizor au mancat mai multa pizza sau hamburgeri decat cei care mancau fara sa se uite la TV.

Intr-un studiu similar, cei care mancau inghetata in timp ce ascultau radio au consumat cu 77% mai multa decat cei care mancau in liniste.

Mananca incet!

Da, toti suntem ocupati si ne grabim. Mare greseala! Trebuie sa-ti permiti 20 de minute doar pentru tine, ca sa mananci in liniste, incet. Considera acest timp o investitie in planul tau de slabit. „Studiile au demonstrat: cu cat tinem mai mult mancarea in gura, cu atat reducem cantitatea de calorii consumata”, scrie Greger.

Doctorul spune ca un interval de 20 de minute pentru o masa le permite semnalelor de satietate ale corpului sa aiba efect complet.

Poate parea anost, dar daca aplici si celelalte trucuri recomandate de Michael Greger, esti deja pe drumul cel bun. Mananca cu inghitituri mici, mesteca incet, cat mai mult, chiar poti sa-ti umpli farfuria cu un fel de mancare care ti-ar lua mai mult timp sa o consumi. De exemplu, ai incercat vreodata sa mananci repede o salata de kale? E imposibil.

Foto: Getty Images.