Cum sa iti gasesti timp pentru tine in cele mai aglomerate zile

Avatar1
De Irina Constantin
9 mai 2019

Te trezesti, pleci in graba la birou si ai sedinte peste sedinte. Termini treaba tarziu si apoi, eventual, ai o intalnire in oras cu o prietena pe care nu ai mai vazut-o de multa vreme. Ajungi acasa seara, te asezi in pat si observi ca deja este foarte tarziu. Nu mai ai timp pentru nimic.

Te regasesti in scenariul de mai sus? Cu siguranta. Este ritmul zilnic al multora dintre noi si, desi pare ceva normal, programul haotic ne determina sa ne deconectam de la nevoile noastre reale. Astfel, desi ne-am dori sa avem mai mult timp pentru noi, amanam mereu acest gand.

De ce ti se pare ca timpul trece mai repede pe masura ce inaintezi in varsta

Chiar daca pare foarte greu sa le faci pe toate si sa iti ramana timp si pentru tine, secretul sta in gestionarea corecta a timpului. Cu alte cuvinte, trebuie sa profiti de fiecare ora disponibila si sa faci loc in program pentru bunastarea ta, orice ar fi. Iata cum!

Micul dejun acasa, un ritual de neratat

De cele mai multe ori, uiti sa mananci dimineata sau, in cel mai bun caz, iti cumperi ceva in graba, pe drum spre birou. Cum aceste gustari rapide sunt, de obicei, nesanatoase, ar fi bine sa iti creezi un nou obicei.

Trezeste-te mai devreme

Daca vrei sa ai mai mult timp, pune-ti alarma cu jumatate de ora mai devreme. Astfel, vei putea prepara relaxata micul dejun si savura o ceasca de cafea in liniste. Pentru mai multa eficienta, poti planifica micul dejun cu o seara inainte. Astfel, cand te trezesti, vei sti exact ce vei manca si unde vei gasi ingredientele necesare.

Tot acum iti poti face planul pentru restul zilei, poti scrie in jurnal sau citi cateva pagini din cartea preferata.

Vei observa ca atunci cand iti incepi ziua intr-un mod organizat si relaxat, esti mai calma si mai productiva decat daca ai da buzna spre birou imediat dupa ce te-ai trezit.

Dozeaza-ti timpul: 4 metode eficiente de a te organiza mai bine

Stabileste-ti noi prioritati

Atunci cand lista ta cu prioritati nu mai incape in agenda, este un semn ca trebuie sa o reevaluezi. Fara indoiala, ai multe lucruri pe care vrei sa le faci si despre care spui: „Daca as avea mai mult timp, sigur ca m-as ocupa de asta!”.

Adevarul este ca atunci cand iti propui foarte multe lucruri, totul devine intimidant si complicat. Prin urmare, renunti la plan si te afunzi din nou in programul obisnuit.

3 Prioritati cu „P” mare

Daca vrei sa iti gasesti mai mult timp pentru tine, limiteaza-te la trei prioritati esentiale. De exemplu, lista ta ar putea suna astfel:

  • Vreau sa merg la sala de 3 ori pe saptamana;
  • Vreau sa meditez/fac yoga in fiecare seara;
  • Vreau sa imi rezerv cel putin o seara pe saptamana pentru filme si carti.

Cand te concentrezi doar asupra celor trei obiective, lista nu mai pare atat de amenintatoare ca la inceput. In acest mod, te vei putea tine de promisiunea facuta fata de tine si te vei simti mult mai bine. Pe masura ce integrezi cele 3 prioritati in program, poti adauga si altele, treptat.

Meditatia de seara: Intalnirea ta cu tine insati, in fiecare zi

Oricat de lunga si de dificila ar fi o zi, acele cateva momente dinainte de culcare vor fi acolo tot timpul. De aceea, in loc sa fii absenta si sa dai scroll pe retelele sociale, te poti obisnui sa creezi mai mult timp pentru tine.

6 lucruri care se vor intampla doar in momentul in care vei petrece mai mult timp singura

Propune-ti sa te asezi in pat cu o ora mai devreme, acest timp dedicandu-ti-l total tie insati. Evita tot ce tine de tehnologie: TV, Instagram, Facebook, YouTube.

Analizeaza-ti corpul si observa ce nevoi are. Poate simti sa faci putin stretching, pentru a te putea relaxa complet. Gaseste-ti o pozitie confortabila, inchide ochii si incepe sa-ti urmaresti ritmul natural al respiratiei. Stai in meditatie atat timp cat simti nevoia, insa incearca sa dedici acestei practici cel putin zece sau chiar 15 minute.

Foto: Shutterstock.com