5 feluri in care corpul tau incepe sa se schimbe dupa 50 de ani si cum sa previi efectele imbatranirii

Avatar1
De Irina Constantin
1 apr. 2021

Indiferent de genetica, stil de viata si alti factori, dupa o anumita varsta, corpul incepe sa imbatraneasca.

Este un adevar crud, insa care poate fi „indulcit” cu strategiile preventive potrivite. Chiar daca apar schimbari dupa 50 de ani, acest lucru nu inseamna ca nu poti incetini procesul de imbatranire, avand grija de corpul tau.

Felul in care actionezi zi de zi te poate ajuta sa ramai tanara, energica si plina de incredere la orice varsta, asa ca tine cont de sfaturile de mai jos!

Iata 5 schimbari care apar dupa 50 de ani si cum sa previi efectele imbatranirii!

1. Metabolismul devine mai lent si te poti ingrasa mai repede

Dupa 50 de ani, este normal ca metabolismul tau sa devina putin mai lenes. Prin urmare, corpul tau va avea nevoie de mai putine calorii pentru a se ingrasa. Daca ai avut o dieta pe baza de 2000-2500 kcal pe zi in tinerete, aceeasi dieta s-ar putea sa determine ingrasarea rapida dupa o anumita varsta.

De aceea, este important sa ai grija la alimentatie si sa continui sa faci sport cat de des poti!

2. Poti avea probleme digestive din cauza modificarilor hormonale

Dupa 50 de ani sau chiar inainte, menopauza isi face simtita prezenta. Schimbarile hormonale iti pot afecta si digestia. Astfel, daca inainte mancai absolut orice aliment fara probleme, s-ar putea ca pe viitor sa te confrunti cu balonare, crampe abdominale sau constipatie frecventa.

De aceea, pe masura ce inaintezi in varsta, observa aceste simptome si, in cazul in care apar, elimina pe rand anumite alimente. Incepe cu zaharul, glutenul si lactatele. Cu cat vei descoperi mai repede cauzele, cu atat vei experimenta mai putin dinconfort.

3. Pierzi masa osoasa si musculara

Odata cu varsta de 50 de ani, dar nu neaparat exact la aceasta varsta, organismul feminin incepe sa piarda in mod accelerat masa osoasa, dar si masa musculara. Drept urmare, te poti accidenta mai usor, iar riscul de fracturi creste semnificativ.

Solutia? Mentine-ti un stil de viata cat mai activ, pentru a intarzia pierderile si pentru a avea un corp puternic si rezistent. Daca iti plac antrenamentele cu greutati, avem vesti bune. Acestea sunt cele mai eficiente pentru cresterea masei musculare si protejarea oaselor! Asadar, pastreaza-le in rutina ta, pe termen lung!

4. Iti pierzi flexibilitatea

Daca te laudai ca poti face spagatul in tinerete, dupa 50 de ani acest lucru va deveni aproape imposibil, daca nu ai grija de corpul tau. Pe masura ce inaintezi in varsta, flexibilitatea scade, iar riscul de accidentare creste.

Pentru a preveni aceste lucruri, asigura-te ca ai o rutina bine pusa la punct de stretching, masaj si/sau yoga. Dupa ce atingi pragul de 50 de ani si simti ca incepi sa ai dureri de spate sau de articulatii, nu ezita sa ceri ajutor. Mergi la un chiropractician bun, la kinetoterapie sau fizioterapie, dupa nevoie. Sunt lucruri care pot face o diferenta uriasa!

5. Pielea isi schimba aspectul

Pe masura ce inaintezi in varsta, si pielea ta imbatraneste treptat, dar sigur. Chiar daca ai o rutina de ingrijire excelenta in prezent, trebuie sa stii ca, dupa 50 de ani, ar fi bine sa suplimentezi colagenul prin pudre de calitate, adaugate in smoothie sau cafea.

Pana atunci, asigura-te ca folosesti o crema hidratanta de calitate, o crema mai grasa in zona ochilor si ca iti cureti tenul in profunzime, ori de cate ori aplici machiaj si nu numai.

Foto: Instagram/@officialnievesa pentru Bulgari