Mihaela Bilic: „Daca eviti sa asociezi aceste alimente, slabesti vazand cu ochii”

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
10 ian. 2020

Medicul nutritionist Mihaela Bilic a scris pe pagina sa de facebook ce reteta functioneaza atunci cand vrem sa slabim.

Medicul nutritionist Mihaela Bilic a scris pe pagina sa de facebook ce reteta functioneaza atunci cand vrem sa slabim. Concluzia: trebuie sa avem grija la ce mancam, cat mancam si la cum asociem alimentele.

Redam, mai jos, postarea integrala:

Ce e mai eficient pentru slabit: putina mancare sau putine calorii?

Teoria pe care se bazeaza slabitul a fost stabilita de americani acum mai bine de jumatate de secol si spune asa: mananca mai putin si misca-te mai mult. Apoi tot ei au venit cu moda lui “low fat”, condamnand grasimile ca fiind principalele vinovate de kilogramele in plus, ca doar au 9 calorii/g. Prin urmare oamenii au mancat mai dietetic, dar s-au ingrasat mai tare. Vinovatul a fost zaharul (si implicit fructoza), care desi are doar 4 calorii/g e capabil sa produca mai multa grasime de depozit decat lipidele alimentare.

Deci conteaza numarul de calorii din dieta? Cu siguranta, dar slabitul e mai complicat de atat. Sa zicem ca iei decizia sa consumi sub 1000 calorii/zi. Conteaza din ce provin ele? Oh, daaaa! Daca provin din zahar/fructoza, slabitul va fi anevoios, daca nu imposibil.

Daca provin din carbohidrati/amidon combinati cu grasimi, din nou e putin probabil sa slabim eficient. Daca insa grasimile alimentare nu sunt asociate cu fainoase si/sau zahar, ce sa vezi? Slabesti vazand cu ochii. Deci pana la urma o calorie nu e doar o calorie.

Un alt aspect il reprezinta volumul de mancare consumat. Sa ne intoarcem la dieta noastra cu sub 1000cal. Daca decidem sa mancam doar legume, 1000 calorii inseamna 3-5 kg, deci un castron sau un lighean, de la caz la caz. Aceleasi 1000 calorii pot insemna insa 250g salam de Sibiu sau 150g fistic/migdale. Intrebarea este: ce e de preferat?

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Getty Images.