E normal ca din cand in cand sa ai si perioade mai proaste, dar atunci cand lucrurile merg din rau in mai rau, nu trebuie sa le lasi asa! Anxietatea prelungita nu aduce nimic bun! Poti sa te reechilibrezi cu o dieta antidepresie ce pune focusul pe cateva vitamine si minerale salvatoare.

Starile de anxietate continua sunt periculoase pentru sanatate. Grijile excesive, stresul, nelinistea si tristetea iti pot afecta stilul de viata, relatiile sociale, apetitul, somnul si chiar performantele de la job. Daca vezi ca ele nu trec, te poti orienta spre o dieta antidepresie.

Dieta antidepresie iti imbunatateste considerabil starea de spirit!

Daca povestea iti suna cunoscut, e important sa nu te lasi coplesita de aceste stari proaste. Ca sa rupi cercul vicios mai usor, indreapta-ti atentia spre alimentatie. Cercetatorii spun ca multe persoane care experimenteaza stari prelungite de antixietate au tendinta sa-si gaseasca alinare in mancare nesanatoasa. Noi te sfatuim sa-ti construiesti o dieta antidepresie, bogata in anumite vitamine si minerale bune pentru psihic!

Dieta antidepresie – Magneziul si calciul

Este un mineral ce calmeaza sistemul nervos si previne anxietatea, frica, starile de agitatie, iritabilitatea, dar este foarte benefic si pentru inima si artere. Studiile au demonstrat ca un supliment de magneziu si vitamina B6 poate calma starile de anxietate aparute inaintea menstruatiei.

Cand este combinat cu calciu, magneziul poate ajuta la un somn mai bun (o baie cu saruri Epsom iti suplimenteaza necesarul de magneziu si te relaxeaza!).

Surse de magneziu: vegetale ca spanac, kale, broccoli, cereale integrale ca ovaz, mei, hrisca, quinoa, legume si leguminoase verzi, nuci si seminte, banane, pepene rosu, smochine. Daca mananci carne, poti lua magneziu din peste (cod si somon), carne de vita, pui. Adauga la mancare si ierburi ca patrunjel, papadie, fenicul.

Surse de calciu: il poti lua din spanac, broccoli, varza chinezeasca, varza creata, telina, produse din soia, migdale, fistic, fructe uscate.

Dieta antidepresie – Vitaminele din complexul B-urilor

Vitaminele B sunt foarte importante pentru functionarea sistemului nervos. B1 (tiamina) e necesara pentru o stare buna de spirit si pentru memorie, B3 ajuta la producerea serotoninei (hormonul fericirii), B6 reduce anxietatea.

De asemenea, un deficit de vitamina B12 poate accentua anxietatea si stresul – aviz vegetarienilor si raw-veganilor care nu consuma carne!

Surse: cereale integrale, cartofi, banane, legume, macrou, produse de soia fortifiate, branza, oua.

Vitamina C si vitamina E din dieta antidepresie

Este necesara pentru functionarea glandelor suprarenale, ce regleaza starile de stres. Vitamina C poate avea un efect calmant si poate descreste anxietatea. Combinata cu bioflavonoizii, poate reduce si stresul.

Vitamina E alina anxietatea, imbunatatind transportul oxigenului catre creier. Poti lua vitamina E din spanac, nuci, seminte de floarea soarelui, tofu, avocado, ulei de masline, broccoli, dovleac.

Vitamina C o gasesti in ardei gras rosu si verde, vegetale, kiwi, broccoli, rosii, fructe de padure, fructe citrice, papaya.

Dieta antidepresie – L-teanina

Este un aminoacid care se regaseste in ceaiul verde si este considerat a fi unul dintre cei mai buni compusi antianxietate! Bonus: l-teanina creste nivelul de GABA, un neurotransmitator cu efecte calmante pentru creier.

Starile de anxietate se trateaza si cu meditatie!

Foto: Guliver