Serotonina, cunoscuta drept hormonul fericirii, poate fi gasita intr-o multime de alimente. Iata ce care sunt acele alimente care te binedispun.

Serotonina este o substanta chimica creata de corpul uman, un neurotransmitator responsabil pentru menținerea echilibrului si a senzatiei de fericire. Numita si “hormonul fericirii”, ea influenteaza starea de spirit si comportamentul social, apetitul, digestia, somnul, memoria, dar si dorinta si functiile sexuale. Deficitul de serotonina poate duce la depresie, scrie medicalnewstoday.com. Din acest motiv este importanta sa consumi alimente care te binedispun.

Daca esti depresiva sau ai o predispozitie spre tristete, medicii iti vor prescrie, aproape sigur, medicamente. Dar acestea ar trebui luate doar in situatii grave. Exista si alte metode prin care iti poti ridica nivelul de serotonina din organism: alimente care te binedispun.

Alimente care te binedispun – Cum poti sa iti mentii o stare de spirit buna

Potrivit Centrului National pentru Biotehnologie din Statele Unite, exista, in afara medicamentelor, patru cai prin care iti poti creste nivelul de serotonina din organism. Primele trei sunt schimbarea starii de spirit auto-indusa, expunerea la lumina si exercitiile fizice. Cel de-al patrulea factor care are un rol important in cresterea nivelului de serotonina din creier este alimentatia.

Serotonina este produsa in creier și in intestine, iar cel mai mare nivel, intre 80% si 90%, provine din tractul gastro-intestinal.

Alimente care te binedispun: ajuta la producerea de serotonina

Cerealele. Alimentele bogate in vitamin B, cum sunt orezul, germenii de grau, cerealele integrale, drojdia si extractul de drojdie de bere ajuta la producerea de serotonina, noteaza livestrong.com. Mananca la micul dejun granola, fulgi de ovaz, cereale integrale sau o briosa cu cereale integrale si iti vei incepe ziua cu mai multa veselie.

Carnea de peste. Somonul, tonul, sardinele, heringul si macroul sunt pesti cu un continut ridicat de triptofan, un aminoacid care se transforma in serotonina.

Alimente care te binedispun: de la nuci la uleiuri

Nuci si seminte. Nucile, in special, ajuta la producerea hormonului fericirii. Semintele de in, de floarea soarelui, de dovleac, de susan, precum si arahidele, caju si migdalele cresc nivelul de serotonina. Pune-te, asadar, pe rontait. Inventeaza-ti tot felul de gustari cu nuci si seminte sau pune-le in salate sau peste cerealele de la micul dejun.

Uleiuri. Acizii grasi esentiali sporesc producerea de serotonina. Aici este vorba despre acizii grasi Omega 3 care se gasesc in uleiurile de peste, de nuca sau de in. Acizii grasi Omega 6 pot fi consumati din uleiurile din samburi de strugure, din floarea soarelui sau din germeni de grau.

Lactatele si ouale. Ouale sunt bogate in proteine si contin aminoacizi si acizi grasi esentiali necesari producerii de serotonina. De asemenea, branzeturile, laptele si iaurtul sunt alimente care te binedispun.

Alimente care te binedispun: Nu uita de fructe si legume!

Fructe. Mananca de cate ori ai chef banane, kiwi, ananas, prune, grapefruit, mango si pepene galben. De asemenea, rosiile si avocado sunt pline de nutrienti necesari pentru a atinge un nivel optim de serotonina. Bucura-te de gustul dulce al fructelor si vei fi mai optimista!

Legume si leguminoase. Broccoli, conopida, spanac, cartofii gatiti cu tot cu coaja, ciupercile, laptele de soia, tofu sau boabele de soia sunt alimente care te binedispun. Iti fac viata mai buna, asa ca foloseste-le ori de cate ori ai ocazia. De asemenea, poti incerca tot felul de retete cu linte, fasole mung, mazare, fasole alba sau neagra si naut.

Supa de linte si humusul sunt doar doua dintre felurile de mancare delicioase pe care le poti pregati cu aceste ingrediente.

Citeste si Dieta care te face fericita.

Foto: Guliver