Antioxidanti mentin frumusetea pielii

Ne lovim de cuvantul acesta aproape zilnic si sunt convinsa ca nu multe dintre noi stim exact la ce se refera, dar stim ca sunt necesari pentru a fi frumoase. Ca sa facem putina lumina: antioxidantii sunt acei nutrienti care ne feresc organismul de radicalii liberi.

Sa fim si mai exacte: radicalii liberi ataca celulele si cauzeaza imbatranirea premature, dar si boli cronice. Antioxidantii actioneaza ca un scut, luptand impotriva acestor radicali liberi si neutralizandu-i inainte de a ataca celulele.

Un stil de viata nesanatos inseamna o mai mare expunere la radicalii liberi

Dar cum actioneaza radicalii liberi asupra organismului? Simplu. Un exemplu este prin expunerea la soare. Zilnic trebuie sa facem fata radicalilor liberi pentru ca ne expunem la radiatiile ultraviolete si, intr-adevar, nu prea avem cum sa le evitam. Mai mult decat atat, un regim de viata nesanatos, duce la cresterea radicalilor liberi din organism.

Specialistii spun ca un stilul de viata dezordonat te supune mai mult radicalilor liberi. Dar nu va speriati! Acestia pot fi redusi cu ajutorul unei diete adecvate si a unor suplimente!

Iata o lista a celor mai importanti antioxidanti pe care ar trebui sa-i cautati daca va doriti sa aveti un organism sanatos si o piele tanara pentru un timp indelungat.

Antioxidantii si alimentele din care ii poti asimila:

1. Vitamina C – nu numai ca este cunoscuta pentru proprietatile sale de crestere a imunitatii organismului, dar vitamina C ajuta la producerea de colagen, extrem de important pentru sanatatea pielii. Producerea de colagen ajuta la intarirea celulelor, ceea ce impiedica aparitia ridurilor. Pentru adulti, necesarul zilnic de vitamina C este de 75 de mg, pentru fumatori, creste la 110 de mg. Cele mai importante surse de vitamina C sunt fructele: capsuni, zmeura, pepene galben, struguri, caise. De asemenea, ceaiurile – verde, alb, negru si rosu – contin din plin vitamina C.

2. Vitamina E – este cel mai puternic antioxidant care se regaseste in piele, avand rolul de a crea celule sanatoase, iar rezultatele le veti vedea pe propia piele,  mai ferma si mai neteda si pe tenul cu un aspect proaspat si catifelat. De asemenea, ajuta la vindecarea arsurilor si a zgarieturilor. Vitamina E nu trebuie consumata in exces deoarece poate deveni toxica, acumulandu-se in tesuturile grase. Puteti gasi vitamina E in alimente cu un continut ridicat de ulei ca germeni de grau, nuci si seminte (de floarea soarelului, migdale si alune).

3. Vitamina A – este responsabila pentru regenerarea celulelor, mentine elasticitatea pielii si ajuta la producerea de colagen. Ca si vitamina E, aceasta vitamina nu trebuie asimilata excesiv. Ca sa nu se intample acest lucru, luati-va necesarul de vitamina A din fructe si legume, evitand suplimentele. Cele mai recomandate sunt morcovii, cartofii dulci, caisele, guliile si varza.

4. Seleniul – are rol de stimulent pentru producerea de antioxidanti in corp. El ajuta la absorbtia vitaminei E, ceea ce insemna ca iti creste elasticitatea pielii si confera protective impotriva razelor UV. In ceea ce privesete seleniul, organismul are nevoie de o doza mica pe zi. Poti lua cantitatea zilnica de seleniu din seminte, germeni de grau, legume, fructe de mare si oua.

5. Fitonutrientii – acestia sunt licopenul sau luteina, antioxidanti puternici proveniti din plante si legume. Acestia s-au dovedit arme eficiente impotriva bolilor degenerative. Desi nu actioneaza direct asupra sanatatii pielii, fitonutrientii imbunatatesc in general sanatatea organismului. Luteina se gaseste in legumele care au un pigment verde: spanac si varza, iar licopenul se gaseste in rosii, pepene rosu, papaya si grapefruit rosu.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver