o piele stralucitoare

Ai vrea sa renunti de tot la dulciuri, sa mananci mai putina paine, sa te imprietenesti cu salatele. Intr-un cuvant, sa simti ca ai o alimentatie mai echilibrata! Poti sa reusesti daca iti transformi dorintele in actiuni! Incepe de azi si invata sa alegi hrana sanatoasa de luni pana vineri!

Secretul unei diete mai sanatoase este sa faci pasi mici catre schimbare. Azi inlocuiesti ciocolata de dupa pranz cu un pumn de nuci si fructe uscate, maine incerci sa mananci fara carne, poimaine iti gatesti acasa in loc sa iesi in oras. Si tot asa, alegi numai hrana sanatoasa pentru tine!

Cum sa alegi mereu hrana sanatoasa si sa nu renunti

Daca vei incepe sa tii o dieta stricta din prima zi, e foarte posibil ca in scurt timp sa o resimti ca pe o frustrare si usor-usor sa incepi sa nu-ti mai respecti propriile reguli sanatoase. Asa ca ia-o treptat. Iti spunem pe ce ar trebui sa pui accentul ca sa stii cum alegi hrana sanatoasa de luni pana vineri.

Hrana sanatoasa: 1. Fa-ti provizii de alimente sanatoase

Daca vrei sa mananci mai sanatos, trebuie sa-ti iei angajamentul ca vei gati mai mult acasa. Iar pentru asta, fa o mica curatenie in dulapul de la bucatarie si inlocuieste alimentele nesanatoase cu hrana sanatoasa. Iata cateva exemple de hrana sanatoasa:

Cereale integrale: quinoa, ovaz, grau bulgur, cuscus, amaranth.

Legume verzi si fructe: dovlecei, broccoli, spanac, salate, kale, lastari, fructe de padure, mere, avocado.

Nuci crude si seminte: migdale, caju, nuci, seminte de floarea soarelui, seminte de dovleac, seminte de chia.

Uleiuri sanatoase: ulei de masline extravirgin, ulei de cocos.

Lapte vegetal de migdale, soia, orez.

Ierburi proaspete si uscate: patrunjel, busuioc, rozmarin, coriandru.

Condimente: scortisoara, turmeric, ghimbir, paprika, usturoi.

2. Fa-ti timp in weekend si gateste in avans

Cand stii ca urmeaza zile aglomerate la birou, e ideal sa-ti planifici mesele de dinainte ca sa nu fii prinsa pe picior gresit si sa mananci nesanatos. Si nu te speria, nu trebuie sa gatesti pentru fiecare zi a saptamanii. Fa un preparat – doua, care se pot pastra la congelator: o oala mai mare de supa, granola pentru micul dejun, orez, paste etc.

Hrana sanatoasa – 3. Pastreaza fructe la vedere

Daca inca nu ai asa ceva, creeaza-ti un loc special in bucatarie unde sa pastrezi fructe de tot felul. Si e important sa fie la vedere ca sa le si mananci! Daca le pui in frigider, e posibil sa uiti de ele! Focuseaza-te pe fructe de sezon: capsuni, cirese, dar incearca sa le variezi cat mai mult cu afine, banane, mere, avocado, mango, zmeura si orice alte fructe iti plac.

Hrana sanatoasa – Tips: fa-ti salate de fructe. Nu doar ca sunt mai gustoase, dar se si mananca mai usor fiindca arata ca un super desert.

4. Mananca mai mult peste in loc de carne rosie

Pestele este o sursa buna de proteine, vitamine si minerale. Si nu ingrasa! Incearca sa mananci cel putin doua portii de peste pe saptamana. Pestele bogat in omega 3 te poate ajuta sa previi bolile de inima. Poti alege peste proaspat, congelat sau la conserva, dar retine ca cel la conserva si cel afumat este destul de sarat. Ce variante ai la dispozitie: somon, macrou, pastrav, herning, ton, sardine.

Hrana sanatoasa – 5. Creste consumul de fibre

Alimentele bogate in fibre te ajuta sa fii satula mai mult timp, dar si sa slabesti si sa-ti scazi riscul de cancer. Ca sa mananci mai multe fibre, cel mai simplu pas pe care poti sa-l faci este sa inlocuiesti painea alba cu paine integrala. Citeste eticheta painii pe care o cumperi intotdeauna pentru ca printre ingrediente se poate ascunde si faina alba…

Weekendul este momentul perfect ca sa-ti pui la punct un plan de dieta sanatoasa!

Foto: Guliver