Dusmanul sileutei e propria casa

Propria casa este, uneori, un inamic in lupta cu kilogramele. De la farfurii albe la muzica data tare si lumini prea puternice, mintea ta va gasi o multime de pretexte pentru care va vrea sa mananci, sa mananci, sa mananci…

Este dovedit ca felul in care iti amenajezi casa iti afecteaza stilul de viata, inclusiv modul in care mananci si faci miscare, noteaza Dailymail.co.uk. Asadar, arunca o privire in jur si gandeste-te daca ai putea schimba ceva.

Daca, in loc sa iei in graba o punga de chipsuri si sa te asezi pe canapea vei manca un mar, inainte de a pleca la sala, vei sti ca locuinta ti-a devenit aliat in lupta cu kilogramele.

Iata ce greseli frecvente faci in amenajarea casei:

Scaunele de la bucatarie sunt prea confortabile. De multe ori, bucataria nu este numai locul in care gatesti. Aici mananci, te asezi cand faci ordine in facturi, iti ajuti copiii sa faca temele si chiar iti poftesti musafirii. Cu cat petreci mai mult timp in bucatarie, cu atat mananci mai mult, noteaza livestrong.com. Vinovate pentru acest lucru sunt scaunele prea confortabile. Atunci cand scaunele sunt acoperite cu perne moi petreci mai mult timp asezat la masa din bucatarie pentru ca efectiv iti place foarte mult sa stai pe ele! Scoate perne-le sau cumpara-ti scaune cu sezut mai tare pentru propria casa.

Nu ai intrerupatoare de lumina cu care sa poti regla intensitatea. Exista studii care au demonstrat ca, daca mananci intr-o incapere luminata puternic, vei consuma cu 18% mai multe calorii decat daca iei masa intr-o camera cu lumina mai slaba. Cercetatorii cred ca lumina mai slaba te calmeaza si te determina sa mananci mai incet, ceea ce duce la constientizarea senzatiei de satietate. Astfel, te opresti din mancat inainte sa golesti farfuria si sa-ti mai pui o portie.

Casa ta e dezordonata tot timpul. Persoanele care reusesc sa slabeasca au grija sa isi mentina locuinta curata si ordonata. Un studiu realizat la o universitate din Minnesota le-a pus la dispozitie participantilor la cercetare doua tipuri de gustare: ciocolata si mere. 80% dintre cei care locuiau in camere dezordonate au preferat ciocolata, iar 67% dintre cei care isi petreceau timpul in camere curate au ales sa manance mere.

Ai farfurii imense. Cu cat farfuriile si bolurile din casa sunt mai mari, cu atat mananci mai mult. Chiar daca pui intr-o farfurie mare aceeasi cantitate de mancare ca intr-una mica, cea mica va parea atat de plina incat vei avea senzatia ca te-ai saturat inainte de a termina.

Masa este asezata in fata televizorului. Opreste televizorul atunci cand te asezi la masa. Daca mananci in timp ce te uiti la TV, pe laptop sau telefon nu vei constientiza ce faci, de fapt. Asa ca nu vei fi satisfacuta de cina si vei mai vrea inca ceva de mancare. In timp, acest lucru poate duce la o supraalimentare si, deci, te vei ingrasa. De asemenea, masutele de cafea sunt o tentatie. De cate ori nu ti-ai luat farfuria si te-ai asezat la masuta de cafea, avand tableta in fata?

Tii fructele ascunse in frigider. In loc sa le pui in sertarele de la frigider, aseaza fructele in boluri de sticla frumoase si pune-le prin casa, oriunde iti pot fi la indemana. Daca le pui in frigider, vei uita de ele. Pe langa faptul ca vei manca mai putine fructe, daca le tii prea mult in frigider se vor deshidrata. In frigider pune legumele, dar numai in sertarele transparente, nu le ascunde in spatele altor alimente, mai grase. Asa, le vei vedea de fiecare data cand deschizi frigiderul si vei fi tentata sa mananci mai sanatos.

Ai tot timpul pe masa prajituri sau saratele. Chiar daca ai copii, nu este o scuza pentru a tine tot timpul la indemana briose, bomboane sau biscuiti sarati. Pana la urma, nici copiii nu ar trebui sa manance asa ceva zi de zi! Ascunde pungile cu snack-uri in sertare, ca sa nu fii tentata sa rontai din ele. Daca vrei sa le pui in borcane, alege recipiente prin care nu se vede. Cele transparente sunt mai tentante.

E prea cald in casa. Acum e cald tot timpul. Vara si iarna stam la aceeasi temeratura in casa. Dar nu e bine. Vara porneste aerul conditionat si iarna da caldura mai incet. Daca organismul tau nu va trebui sa faca efort pentru a se incalzi, nu va consuma energie si deci nu va pierde din grasimi, noteaza health.com.

Nu ai cantar in baie. Unii spun ca nu e bine sa te cantaresti zilnic, dar, daca ai un cantar in baie, chiar daca nu te urci pe el, vei constientiza care este scopul lui si vei sta departe de tentatiile culinare. Totusi, macar o data pe saptamana este bine sa te cantaresti. Cel mai bine este sa o faci dimineata, pe stomacul gol.

Foto: arhiva personala Ioana Mezei