Iata un rationament simplu: ca sa slabesti trebuie sa arzi mai multe calorii decat consumi. Numarul caloriilor de care ai nevoie zilnic depinde de inaltime, greutate, activitate fizica, insa, cei mai multi oameni slabesc cu o dieta de 1200 de calorii pe zi. Intrebarea e: cum arata aceasta dieta ideala?

Cand incepi o cura de slabire, e important sa nu te infometezi. De fapt, o slabire sanatoasa este un garant pentru mentinerea greutatii pe termen lung. O dieta ideala de 1200 de calorii, pe zi, este eficienta pentru majoritatea celor care vor sa slabeasca. Nu e indicat sa cobori mai jos de aceasta limita cu numarul caloriilor!

Dieta ideala: slabire de maximum un kilogram pe saptamana

Daca consumi 1200 de calorii pe zi, ar trebui sa slabesti in jur de jumatate de kilogram – un kilogram pe saptamana.

Ca sa-ti monitorizezi caloriile mai eficient, te ajutam cu un mini-plan alimentar, pe care l-am descoperit in publicatia online eatingwell.com. Dieta ideala, care are 1200 de calorii, este creionata de nutritionista americana Kerri-Ann Jennings, pentru cele trei mese ale zilei, plus, gustari.

Micul dejun intr-o dieta ideala

Incearca sa mananci in jur de 250-300 de calorii la prima masa a zilei. Ia in considerare lactatele si fructele – proteinele din lactate si fibrele din fructe te vor ajuta sa te mentii satula timp indelungat.

Ca sa slabesti intr-un timp cat mai scurt, fa si sport! E vital!

Iata cateva idei de preparate la micul dejun care totalizeaza in jur de 300 de calorii: un bol cu cereale integrale, lapte fara grasimi si capsune; o cana de iaurt cu putine grasimi combinat cu afine proaspete si o felie de paine integrala; un baton din cereale integrale, un pahar de lapte rece si un mar; un ou facut omleta cu o felie de paine integrala si un bol mic cu salata de fructe.

Pranzul intr-o dieta ideala

La pranz ar trebui sa mananci in jur de 300-350 de calorii. Aceasta masa trebuie sa fie bogata in fibre, legume cu putine calorii, proteine usoare si cereale integrale.

Incearca aceasta reteta mediteraneeana: pune pe o lipie integrala 30 de grame de branza feta, o ceasca de rosii cherry, sase masline Kalamata, doua linguri de humus si o ceasca de spanac crud; adauga o lingurita de ulei de masline si un strop de lamaie – in total 346 de calorii.

Cina intr-o dieta ideala

Ar trebui sa insumeze 400-500 de calorii. Incearca sa te focusezi pe urmatoarele categorii de alimente:

salate cu frunze diferite si legume intr-o dieta ideala: romana, rucola, iceberg, radicchio

legume cat mai diferite si colorate: ceapa verde, ridichi, rosii, castraveti, ardei gras rosu si galben, conopida, broccoli, morcovi, andive, spanac etc.

proteine usoare intr-o dieta ideala: peste, fructe de mare, leguminoase boabe, produse din soia.

cereale integrale ca orez brun, quinoa, orz, grau bulgur, cuscus.

Gustari intr-o dieta ideala

Intr-o dieta ideala, o gustare ar trebui sa aiba intre 50 si 100 de calorii. Poti manca una-doua gustari pe zi. Iata 5 idei de gustari sub 100 de calorii pe care le poti servi oricand fara grija siluetei!

Dieta ideala – TIPS: Daca vrei sa stii sigur cat de multe calorii ar trebui sa consumi in fiecare zi ca sa slabesti, in functie de particularitatile personale, poti folosi urmatoarea formula: inmulteste inaltimea pe care o ai cu 12 si scade 500 din acest numar. Este un calculator de calorii recomandat de editorii site-ului eatingwell.com.

Iata si cum poti sa scazi usor 500 de calorii din meniul zilnic!

Foto: Guliver