Sa gatim mai mult acasa e o recomandare pe care ne-o fac toti nutrionistii. E de inteles de ce: in acest fel putem controla mai usor ceea ce mancam. Dar, atentie! Uneori, chiar daca gatesti sanatos, poti face unele greseli care te ingrasa.

Iata o situatie in care e posibil sa te recunosti: oricat de sanatos ai manca, nu stai de fiecare data sa masori uleiul de masline pe care il folosesti la mancare. Ti se intampla sa torni ulei direct din sticla la salata ori in tigaia in care urmeaza sa gatesti legumele. Iata care sunt acele greseli care te ingrasa!

Greseli care te ingrasa: prea mult ulei la mancare

Partea proasta in aceasta situatie este ca adaugi calorii, fara sa-ti dai seama, mesei tale. O lingura de ulei de masline are in jur de 120 de calorii. Nutritionistii spun ca atunci cand folosesti ulei la gatit, fara sa-l masori, poti creste numarul caloriilor de trei sau patru ori. Nu te-ai fi asteptat la asta, nu-i asa? Ca sa limitezi caloriile, venite din ulei, cel mai indicat este sa-l masori folosind o lingura – cele mai multe retete dau cantitati exacte.

Administratia Americana pentru Alimente si Medicamente (FDA) recomanda consumul a doua linguri de ulei de masline pe zi (in jur de 23 de grame). Uleiul de masline previne bolile de inima datorita continutului sau bogat in grasimi monosaturate.

Iata, in continuare, si alte greseli care te ingrasa atunci cand gatesti acasa.

Greseli care te ingrasa

Mananci cat gatesti – Greseli care te ingrasa

Sa gusti din mancare, din cand in cand, e una, dar sa mananci din ingredientele pe care le folosesti la gatit poate fi un pas extrem de daunator pentru silueta. Si la fel de gresit este sa mananci si mici snack-uri care sa-ti tina de foame pana cand masa e gata.

“Cateva feliute de branza, nuci, biscuiti pot sa adauge 300-400 de calorii”, spune Cyntia Sass, medic nutritionist, intr-un articol publicat pe time.com. Tot ea ne da si solutia: daca iti e foame cat gatesti, rontatie legume slabe in calorii ca ardeiul gras rosu sau castravetii. Sau poti face urmatorul truc ca sa nu faci greseli care te ingrasa: daca ai pofta sa rontai cateva alune, redu cantitatea de ulei de masline pe care o folosesti la gatit!

Greseli care te ingrasa – Respecti reteta punct cu punct

Desi nu e un lucru rau sa urmezi reteta intocmai (mai ales daca esti la inceput cu gatitul!), uneori, ingredientele mai putin prietenoase, folosite intocmai ca in reteta, pot creste foarte mult numarul caloriilor. Nu trebuie sa renunti la reteta doar fiindca are prea mult zahar in compozitie sau doar pentru ca foloseste unt.

Greseli care te ingrasa – Tips: invata sa faci inlocuiri istete! Foloseste iaurt grecesc in loc de smantana, seminte de chia in loc de oua in deserturile coapte in cuptor, ulei de cocos in loc de unt, agave in loc de zahar.

Greseli care te ingrasa – Estimezi gresit portiile de mancare

Studiile arata ca estimam gresit portia de mancare si ca, intr-un final, ajungem sa mancam mai mult decat ar trebui. Iar asta impacteaza silueta! Ca sa eviti supraincarea mesei cu calorii, in primul rand, foloseste o farfurie mica in loc de o farfurie mare. Mai departe, tine cont de aceste recomandari date de everydayhealth.com: o portie de carne gatita (peste, pui sau vita), de 85 de grame, ar trebui sa fie de marimea unui pachet de carti; o portie de inghetata inseamna o jumatate de ceasca.

Iata si cateva inlocuiri istete pe care le poti face in bucatarie ca sa gatesti mai sanatos!

Foto: Guliver