Sunt sigura ca si voi v-ati intrebat macar o data daca inghetata ingrasa rau. E o dilema pe care multe o avem si cu care ne confruntam la inceput de vara cand inghetata e din ce in ce mai tentanta, dar si presiunea siluetei e mare!

Inghetata ingrasa rau? Sa recunoastem! Toate suntem tentate sa spunem ca inghetata nu ingrasa cand o comparam cu alte deserturi (inghetata vs. o prajitura ori inghetata vs. o ciocolata). Da, la prima vedere poate ca asa pare. Dar sa nu ne amagim! Din pacate, inghetata ingrasa rau: este la fel de plina de calorii ca si orice alt desert de care fugim.

Ingredientele care confirma ca inghetata ingrasa rau

In jumatate de ceasca de inghetata de vanilie/ciocolata sunt 137 de calorii, 7.2 grame de grasime (din care jumatate este saturata, adica periculoasa pentru sanatate), potrivit livestrong.com. Mare parte dintre aceste calorii vin din zaharul adaugat si din continutul mare de grasimi. Dar mai mult decat atat, multe inghetate din comert au in compozitie si tot felul de substante pe care nu ti le doresti in meniu daca ai o dieta sanatoasa: potentiatori de gust, coloranti artificiali, aditivi.

Partea proasta e daca obisnuiesti sa mananci inghetata regulat, poti capata o mica dependenta, potrivit unui articol din 2012, publicat in American Journal of Clinical Nutrition si citat de livestrong.com. “Consumul frecvent de inghetata poate creste dorinta de a manca si mai multa multa, creierul experimentand o senzatie asemanatoare cu cea pe care o resimte atunci cand are o dependenta vizavi de droguri”.

Suna destul de serios… Poate ca nu ti se va intampla chiar sa devii dependenta de inghetata, insa daca iti place sa te rasfeti in mod constant cu cate una, e posibil sa te ingrasi.

Nu spunem sa renunti de tot la inghetata! Invata, insa, sa optezi pentru una mai putin daunatoare siluetei tale. Iata la ce trebui sa fii atenta.

Cum sa alegi cea mai buna inghetata

Citeste eticheta cand cumperi o inghetata. Incearca sa optezi pentru inghetata care are ingrediente cat mai simple: lapte, oua si zahar intr-o concentratie cat mai mica. Evita ingredientele ca siropul de porum si mono si digliceridele. Mananca o jumatate de ceasca de inghetata, cam cat jumatate de minge de tenis, si adauga fructe proaspete deasupra.

Fa-ti propria inghetata! In acest fel, poti controla toate ingredientele folosite. Poti pune miere sau sirop de agave in loc de zahar sau lapte vegetal in loc de lapte de vaca. Si in mod sigur, inghetata ta facuta in casa nu va contine niciun ingredient periculos!

Alege o inghetata cu un continut redus de grasimi. Pe langa zahar, grasimile adauga si ele calorii la inghetata, deci incearca sa optezi pentru sortimente cat mai slabe.

Cumpara-ti o inghetata individuala in loc de o caserola mare de inghetata. In acest fel, vei limita tentatia de a depasi o singura portie!

Iata o reteta de inghetata de casa cu capsune care nu ingrasa!

Foto: Guliver