Cum sa te feresti de capcanele alimentare fara frustrari

Cand cura de slabire este prea restrictiva, se transforma intr-un adevarat chin, iar, uneori, poate avea repercusiuni si asupra sanatatii. Daca vrei sa slabesti corect si sa nu cazi prada frustrarilor, iti impartasim niste ponturi care iti pot simplifica demersul!

Cura de slabire este entuziasmanta la inceput de drum pentru ca esti hotarata sa slabesti si sa arati asa cum iti doresti. Dupa un timp insa, ajunge sa fie destul de apasatoare, mai ales daca este prea restrictiva si nu-ti permite sa te bucuri si de mici placeri culinare.

Cura de slabire prea restrictiva este sortita esecului

Riscul este sa renunti la cura de slabire, mai ales daca deja ai pierdut cateva kilograme importante si incepi sa fii multumita de corpul tau. Pana aici, toate bune si frumoase.

Dar…de aici incolo incepe adevarata aventura. De cum te intorci la regimul alimentar normal, incet-incet vei pune la loc tot ce ai reusit sa slabesti, iar cura de slabire va fi fost in zadar, la fel si tot chinul tau.

In loc sa tii o cura de slabire, mai bine alege sa mananci mai sanatos si vei si slabi

Ca sa slabesti insa mai responsabil, noi iti recomandam sa nu urmezi neaparat o anumita cura de slabire, ci sa-ti faci un regim alimentar mai sanatos. Vei vedea ca daca renunti la cateva categorii de alimente riscante, vei reusi sa slabesti fara sa te infometezi si fara sa-ti creezi frustrari. Printre acestea se numara: dulciurile, zaharul, sucurile carbogazoase, fainoasele (paine alba, pastele, orezul), mancarurile procesate (mezeluri, preparate congelate etc). Pe acestea le poti inlocui cu fructe proaspete, legume crude sau gatite, carne slaba (pui, peste, curcan), sucuri naturale de fructe, gustari alcatuite din nuci si seminte. Regulile sunt simple, iar daca le acorzi o minima atentie, poti sa slabesti si fara o cura de slabire.

Daca totusi iti doresti sa slabesti rapid cateva kilograme si vrei sa urmezi o cura de slabire, pentru ca mai apoi sa continui cu un stil de viata sanatos, ti-am pregatit cateva trucuri pe care le poti urma ca sa-ti faci regimul mai placut.

4 trucuri care te pot ajuta sa tii mai usor cura de slabire si sa-ti si placa

Evita sa elimini complet alimentele care iti plac

Interzicerea unor alimente care iti fac placere, pe termen lung, nu este sanatoasa pentru psihic, care are nevoie sa fie rasfat si recompensat din timp in timp. Este indicat sa-ti oferi o masa in care te rasfeti, o data pe saptamana, de regula in weekend. Atunci poti degusta si cativa cartofi prajiti, si putina ciocolata ori desertul preferat. Ideea este doar sa-ti faci pofta si sa nu abuzezi; in acest fel, silueta ta nu va avea de suferit si vei putea duce la capata cura de slabire.

Nu deveni sclava caloriilor

Este important sa monitorizezi caloriile cand tii o cura de slabire, insa ai grija sa nu devii obsedata de fiecare calorie in plus sau in minus pe care o consumi. Aceasta atitudine se va rasfrange, in cele din urma, asupra psihicului tau si vei resimiti regimul ca pe o povara. Ce poti face? Documenteaza-te despre alimentele cu cele mai multe calorii, fa-ti o lista si incearca sa le ocolesti sau sa mananci portii mici.

Fii tot timpul satula

Chiar daca nu mananci o portie de paste bolognese sau o friptura cu cartofi prajiti, nu inseamna ca trebuie sa te ridici de la masa cu stomacul gol. O dieta sanatoasa are o multime de optiuni, care sunt si gustoase, dar si satioase. Secretul este sa mananci carbohidrati complecsi (cereale cu bob intreg, orez brun, ovaz, fructe si legume), proteine slabe (carne de peste, pui, curcan, vita) si grasimi sanatoase, omega 3 (nuci si seminte, somon, macrou, avocado). Cand esti satula tot timpul, cura de slabire nu va mai fi apasatoare.

Planifica din timp

Cand ajungi seara de la serviciu si nu ai nimic sanatos la indemana, resimti cel mai acut cura de slabire. Variantele pe care le ai sunt putine: fie mananci ceva ce gasesti prin frigider si te duci la culcare cu stomacul gol, fie calci stramb si mananci ceva nepermis. Niciuna dintre variante nu sunt bune insa. De aceea, este indicat sa-ti planifici mesele din timp si sa ai tot timpul frigiderul plin cu alimente sanatoase. La fel de importante sunt si gustarile de peste zi, pe care trebuie sa le iei cu tine la birou, ca sa nu fii tentata sa mananci snacksuri sau dulciuri.

Foto: Guliver