Doua romance lucreaza pentru designeri celebri

Ioana Liliana Gheorghe, 25 de ani

1. Ce-ti doreai sa faci cand erai mica, unde-ti doresti sa ajungi acum?

Interesant ca ma intrebi asta, pentru ca recent, in timp ce cauta evident altceva, mama a gasit o lista pe care am facut-o probabil prin scoala
generala care includea toate meseriile pe care doream sa le am “cand o sa fiu mare”: psiholog criminalist, bucatar sef, critic de arta, militant pentru drepturile animalelor, politist la ASPCA, manager (pe atunci nu cunosteam cuvinte magice ca: buyer, brand manager … ) al unei marci de moda de lux, organizator de evenimente/petreceri. Si daca imi amintesc bine exact asta era si ordinea. Acum, cu toate ca sunt specializata in branding, buyer suna destul de bine.

2. Cum ai trecut de la blogging la Vivienne Westwood si de ce tocmai Vivienne Westwood?

Trecerea a fost de fapt de la Master la Vivienne Westwood, si apoi la blogging. Am fost destul de norocoasa sa am posibilitatea de a fi aleasa exact de brand-ul pe care l-am admirat dintotdeauna. Vivienne Westwood este un brand care transcede varstele si generatiile, provoaca gandirea traditionala si ofera o alternativa pentru cei care vor sa-si exprime cu adevarat individualitatea. De fapt, Vivienne Westwood face ce ar trebui sa faca orice brand respectabil de moda: promoveaza cultura prin arta si design, ne stimuleaza imaginatia si constiinta, si incearca sa ne faca atenti la problemele sociale din jurul nostru. In acest context este foarte greu de ales o singura colectie pentru ca fiecare reprezinta nu numai noi linii, forme, si culori, ci si un punct de vedere unic asupra societatii. Totusi daca ar fi absolut necesar sa aleg una singura as spune Vive la Cocotte, Toamna/Iarna ’95-’96.

Si parul roscat a venit, mai mult sau mai putin constient, tot dupa Vivienne Westwood. Totusi in ciuda faptului ca este un semn atat de reprezentativ pentru ea, una dintre pozele mele preferate de-ale ei o arata pe ea alaturi de Malcolm Mclaren, iar ea are parul tuns scurt si blond. Daca as avea structura osoasa necesara asa as avea parul!

3. Care crezi ca a fost secretul succesului bloggului tau Fashezine?

In primul rand sper ca putem intr-adevar sa vorbim despre succes, dar as spune ca succes are atata timp cand inca scriu articolele, creez
conceptele, fac pozele, si asa mai departe, cu placere si energie. Dar imi imaginez ca te referi la trafic, urmaritori, comentarii. In privinta asta sunt doua variabile care, din experienta mea limitata, au dovedit ca ar avea o influenta directa: continutul si interactiunea cu cititorii, ambele de
preferabil sa fie de calitate si originale.

In ceea ce priveste articolele cele mai populare, de obicei cele pe care le indragesc si eu cel mai mult sunt indragite si de cititori. Oricat de
cliseic ar suna, este adevarat ca primesti inapoi ceea ce oferi la randul tau. Atata timp cat si eu sufar de ceea ce-mi place sa cred ca este boala, sau cel putin unul dintre simptomele, generatiei noastre, si anume sunt intr-o continua cautare si descoperire de sine, de lucruri, de oameni, cred ca
si cititoarea Fashezine este la fel. Astfel, ei ii place sa experimenteze, si variaza intre doua extreme care nu se exclud automat, ci mai repede se
potenteaza reciproc; ea asculta ultimul playlist de la Dazed&Confused in timp ce se uita pe Asos, sau Topshop, sau oricare alt magazin online de moda generic, si deja mainstream. Chiar si asa, in conditiile in care tot continutul Fashezine este unic, se poate deduce usor ca orice cititoare Fashezine cauta si ea frumusetea in unicitate.

4. Care este cel mai frumos citat pe care l-ai descoperit legat de moda?

It’s more interesting to have just a picture of a small detail – then you can dream all the rest around it. Because when you see the whole thing, what is there to imagine?  ~ Dries Van Noten

5. Cum este sa lucrezi acolo?

Internshipul la Vivienne Westwood, chiar daca terminat, a reprezentat o experienta foarte interesanta in ceea ce priveste felul in care
functioneaza o companie de renume international. Internshipul meu a fost in departamentul de Relatii Publice si Marketing de la headquarters din Londra, asa ca am avut ocazia sa vad atat comunicarea externa, cu media in special, dar si cea interna. Din pacate unul dintre lucrurile pe care l-am observat este ca Vivienne Westwood, icon-ul/brand-ul, si Vivienne Westwood, compania, sunt doua lucruri destul de diferite, si cu toate ca nu o sa-mi pierd niciodata respectul si admiratia pentru Vivienne Westwood ca revolutionara a modei, compania cred ca s-a departat de valorile originale ale fondatoarei. Astfel pot spune ca la fel de notabil a fost internshipul la compania de trend research din Nisa, dar si colaborarea cu Amber Lounge unde am ajutat la organizarea prezentarii de moda in scopuri caritabile pentru Fundatia Elton John, in cadrul Formula 1. De invatat am invatat din toate aceste experiente, si mai multe, cat de acuta este nevoia unei comunicari eficiente cu si intre persoane foarte diferite, cat si necesitatea unei bune organizari.

6. In Romania ai lucrat in moda? Daca nu, cu ce designer ti-ar placea sa lucrezi?

Nu, dar daca ar fi sa colaborez cu cineva, in momentul acesta, dintre cele deja cunoscute, ar fi probabil Corina Vladescu, Murmur, sau 109.

7. Care sunt tendintele acestui sezon care-ti plac?

Daca inca vorbim de Toamna/Iarna, se pare ca multi designeri inca se inspira din istorie, in mod special anii 60, si nu pot sa fiu decat de acord.
Reinterpretata in linii moderne, silueta este una foarte feminina, curata si purtabila. Inca visez la colaje de imprimeuri, tesaturi, si alte materiale. Si nu as spune nu nici la o haina de blana de o culoare neobisnuita.

8. Care este cel mai frumos cadou pe care l-ai primit vreodata?

Greu de ales intre cadourile de la cei dragi, de la el, de la mine. Greu de ales intre ultima geanta de la Mulberry, inelul cu piatra neagra YSL,
voalul negru transparent numit rochie de la Rochas, cizme BDSM din piele neagra de la Alaia, colivia de la un targ de antichitati, sau reclama la Chanel din anii ’50, si asta numai dintre cele mai noi, pentru ca intotdeauna cea mai recenta e cea mai frumoasa, nu? Ma simt ca la o decernare de premii incercand sa mentionez pe toata lumea de frica sa nu se supere cei pe care inevitabil i-as putea uita.

9. Ai un item vestimentar pe care-l iubesti in mod deosebit si pe care-l colectionezi?

Pantofii! Exista in toate formele, culorile, inaltimile, nu se poate sa nu gasesti o pereche perfecta pentru orice dispozitie.

10. Ce sfat le-ai da celor care viseaza sa-ti calce pe urme?

Sincer, cred ca nimeni n-ar trebui sa incerce sa urmeze o cale prestabilita de altcineva, sau mai rau sa vrea sa fie altcineva. Mai mult,
chiar si atunci cand o sa reusesc sa-mi implinesc planurile sper ca nimeni nu va visa sa-mi calce pe urme, ci va visa sa-si creeze propria cale unica si stralucitoare. Ca tot m-ai intrebat de citate, hai sa incheiem cu unul pe care l-am vazut de curand: You were born an original. Don’t die a copy.
~John Mason.

Text: Diana Marasoiu Foto: Arhiva personala