Cum a ajuns o romanca sa imbrace vedete precum pe Madonna, Beyoncé, Lady Gaga sau Miley Cyrus?

1
De Cristina Tudor
2 dec. 2020

Andreea Badala este un roman de succes. Nu o spunem noi. Nu o spune nici ea. O spun vedetele internationale cu care a lucrat.

De la Madonna, Beyoncé, Lady Gaga, Katy Perry sau Miley Cyrus pana la editorii celebrului Vogue, toti au fost cuceriti de siluetele MURMUR, inspirate din piesele de lenjerie intima retro.

Crezi in feminitate? Crezi in puterea femeii? Crezi in vulnerabilitate? Atunci ai deja trei lucruri in comun cu Andreea Badala si cu MURMUR. Andreea a copilarit intr-un bloc cenusiu dintr-un comunism care nu i-a apreciat creativitatea, dar care a impins-o sa viseze. A ajuns in Londra unde a primit confirmarea. Si dupa ce a lucrat pentru Richard Nicoll si Alexander McQueen, s-a intors acasa si a creat MURMUR. Iar astazi, intr-o industrie in care brandurile apar si dispar aproape la fel de repede pe cat se prezinta pe podium, Andreea Badala este din ce in ce mai apreciata. Oamenii ii cumpara produsele peste tot in lume, iar ea produce totul in Romania.

Isi doreste ca prin creatiile ei sa ajute femeile sa se descopere si sa invete sa se aprecieze. Si cel mai mult se bucura atunci cand primeste raspunsul „nu stiam ca pot sa arat asa” sau, si mai important, „nu stiam ca pot sa ma simt asa”.

Si-ar dori sa lucreze cu Cate Blanchett si Tilda Swinton. Dar lista este lunga, la fel de mare precum ii sunt pasiunea si bucuria pentru moda. Crede ca doar prin munca si daruire lucrurile pot sa iasa bine. Si se bucura de oamenii frumosi pe care ii are in echipa. Dar cine este Andreea Badala? Care a fost visul din spatele MURMUR? Si cum a ajuns sa cucereasca o lume intreaga?

Cum a inceput povestea MURMUR?

Totul a inceput in 2011. Mi-am dorit foarte mult sa fac un brand care sa fie despre femei si despre feminitate. Iar in perioada in care am fost in Londra si am studiat am vazut ca lumea isi doreste lucrul acesta. Am luat contact cu multe branduri care spuneau o poveste la feminin, poate unele chiar intr-o zona extrema, alte se duceau mult in zona eroticului, insa putine erau cele care aveau un manifesto concret la nivel de prêt-a-portrait.

Sigur ca am copilarit cu casete video cu videoclipurile Madonnei. Nu aveam nimic altceva, nicio alta referinta. Traiam intr-un apartament micut, intr-un bloc cenusiu din perioada comunista. Si dadeam caseta de la unii la altii sau veneau vecinii si ne uitam toti la aceleasi filme si aceleasi videoclipuri. Iar acolo Madonna purta Jean Paul Gaultier. Deci cumva cercul s-a inchis in 2014 atunci cand ea a purtat haine semnate MURMUR.

Si, uitandu-ma si mai in trecut, cred ca este o constructie instinctiva pe care in ultimii ani doar am constientizat-o. Adica, am fost de mica fascinata de tot ceea ce insemna lenjerie – tot ceea ce era misterios ascuns dupa rochie. De cand eram copil stateam la probe si eram fascinata de lenjeriile intime retro.

Citeste continuarea pe Life.ro.

Foto: Instagram/Andreea Badala