Din 28 martie, reincepe seria de cursuri Naked PR, iar Noemi Meilman este una dintre profesoarele supercool care-ti va preda o materie incredibil de interesanta: Fashion PR. Si pentru ca am fost curioase sa aflam care au fost provocarile cu care s-a confruntat de-a lungul carierei sale, i-am pus cateva intrebari pe aceasta tema.

Cum ai inceput in Fashion PR? Care a fost primul cont pe care l-ai “crescut”?

In PR am inceput la Saatchi & Saatchi (2003), dar am avut tangenta de impact cu partea fashion in 2006, cand am devenit brand manager-ul revistei Tabu. Acolo am facut si PR si marketing ca la carte. Uite, nu pot sa spun ca am crescut un cont neaparat. Ma gandesc acum la toate proiectele mele ca freelancer din trecut (Campari, Aperol, Pommery, SKYY Vodka, illy, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, The Place X, toti designerii romani prieteni pe care i-am promovat de la sine si o voi face in continuare – Marina Moldovan, Razvan Firea, Lucian Broscatean, Ioana Ciolacu, Irina Marinescu, Ana Alexe, MURMUR, Lucian Rusu, Alina Botea, Adelina Petcan, aproape toti, daca ma apuc acum sa scriu, umpli tot articolul numai cu numele lor); conturile prezente – N.N. Cosmetics, Madeleine (Madalina Radulea), OPTIblu – nu i-am “crescut” ci mai degraba am fost un fel de “guvernanta” care si-a distrat copiii aflati in grija. Si mi-a placut la nebunie.

Care este cea mai buna metoda prin care te poti face remarcata in industria modei?

In primul rand sa iti vezi de treaba. Sa iti faci bine munca, sa stii sa iti faci relatii frumos, cu rabdare si cu sinceritate. Sa nu fii omul interesului. Singurul troc in acest business este intre tine si publicul tau.

La ce ar trebui sa se astepte o persoana care lucreaza in Fashion PR? Tu la ce te asteptai si ce te-a surprins (placut sau neplacut)?

Eu nu m-am asteptat la nimic. In 2006 lucrurile se faceau altfel. Ma uit la listele mele de presa de acum: lista de glossy print s-a scurtat iar cea de site-uri de moda & bloguri este mai lunga decat covorul rosu de la Oscars. Totul este mult mai dinamic acum. S-ar putea sa ma repet, dar comunicatul s-a transformat intr-o poveste care, daca nu este captivanta este uitata in secunda urmatoare dupa ce a fost citita (asta daca a fost citita). PR-ul locuieste acum mult in social media, calatoreste intre casa de vacanta de pe Instagram si locuinta de serviciu de pe Facebook si isi depoziteaza fotografiile pe Pinterest. Snapchat este the new kid on the block iar relatiile, acele relatii cheie cu oamenii importanti pentru tine si brandul tau se construiesc incet, cu grija. Cred ca partea asta cu relatiile este singura care nu se grabeste nicaieri si asta este foarte sanatos. Dar in acelasi timp iti faci prieteni mai usor. Stii cati prieteni cool mi-am facut eu pe Instagram? Cu Bianca Sarbu si Bogdan Nicolai ma vad deja la cafele. Ce ma surprinde placut la povestea cu moda este faptul ca avem multi designer talentati. Ce ma surprinde neplacut este ca am sesizat (si nu mai ies atat de mult la evenimente ca acum cativa ani) ca oamenii nu mai stiu sa raspunda la buna ziua. Intru intr-o sala de conferinte, dau buna dimineata si imi raspund doua din 8 persoane. Si nu pentru ca au ceva cu mine. Nici nu ne cunoastem. Asta mi se pare neplacut. Lipsa de politete. Dar ma rog, nu am fost guvernanta lor si se vede…

Care sunt aptitudinile pe care ar trebui sa le aiba orice persoana care-si doreste sa lucreze in acest domeniu?

Sa fie diplomata. Sa aiba bun simt. Sa scrie corect. Sa fie disponibila. Sa stie sa asculte. Sa aiba cunostinte de cultura generala si sa stie sa faca conexiuni (adica sa stie sa isi asocieze brandul cu evenimentele potrivite). Sa ii placa ce face. Sa fie sincer/a. Sa isi cunoasca punctele forte si, atunci cand este nevoie, sa ceara ajutorul unui coleg de breasla. Am incurajat asta mereu si am lucrat in echipa cu alti oameni de PR. Da, si munca de echipa este foarte importanta. Alte aptitudini? Sa faca dus zilnic si sa aiba parul curat (astea doua sunt sfaturi de la Mihai Ursa, sa il auzi pe el cum le zice, asa, din suflet). A, si sa stie sa spuna “multumesc” si “te rog”. Vezi? E foarte simplu.

Ce ar descalifica imediat o persoana care-si doreste sa lucreze in Fashion PR?

Barfa, rautatea, invidia. E loc pentru toata lumea, dragelor si dragilor, credeti-ma.

Daca ai putea sa te intorci in timp ai face ceva diferit?

Da. M-as face (in aceasta ordine): crainica la radio, scouter de trupe cool, psiholog si mi-as face o clatitarie misto, cu fete de masa albe si sfesnice colorate. Si sa se manance doar clatite (facute de mine) si sa iau cafeaua de la Origo. Asta cred ca nu e imposibil, adica ma gandesc, de ce sa nu?

Din paleta de cursuri NAKED PR din acest sezon mai fac parte si eCommerce (Ela Moraru), Digital PR (Victor Kapra), PR pentru marci personale (Adelina Bortan si Raluca Cristea) si Stil de marca personala (Maurice Munteanu). Cursurile incep in saptamana 28 martie – 3 aprilie, dureaza 7 saptamani/cate o intalnire pe saptamana, de la ora 18.30 la 21.00. Mai multe detalii gasiti pe nakedpr.ro!

Daca ti-a placut interviul pe care ni l-a acordat Noemi Meilman, te invit sa citesti si un alt articol in care ne povesteste de ce iubeste Bucurestiul!

Foto: Vali Barbulescu pentru Naked PR

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!