Cum sa faci fata la inca doua luni de iarna: 4 trucuri pentru a ramane activa si pozitiva

Avatar1
De Irina Constantin
13 ian. 2021

Sarbatorile de iarna au trecut, probabil ca si concediul tau s-a terminat, iar acum ai in fata inca doua luni reci si intunecoase.

Ianuarie si februarie pot fi doua luni foarte dificile. Corpul tanjeste dupa lumina naturala si caldura, iar zilele scurte iti pot afecta serios starea de spirit.

Astfel, daca si tu numeri zilele pana la primavara, avem cateva sfaturi care te pot ajuta sa iti pastrezi atitudinea pozitiva. In plus, daca le vei urma, vei avea mai multa energie si vei ramane activa pana in martie, cand vei putea pune in dulap, in sfarsit, gecile groase si puloverele!

4 trucuri pentru a ramane activa si pozitiva iarna: Sfaturi pentru productivitate si sanatate mentala

1. Nu te culca mai tarziu de ora 21

In aceasta perioada, este esential sa iti respecti ritmul natural al organismului. Acest lucru presupune sa iti asculti cu mare atentie corpul si sa fii atenta la semnalele lui subtile.

De exemplu, vei observa ca, in jurul orelor 19-20, te vei simti deja pregatita pentru somn. Nu este doar o stare trecatoare, ci un semn ca ritmul tau circadian iti dicteaza sa te culci.

Stim ca esti tentata sa te mai uiti la inca un episod, ca doar „este inca devreme”, insa iarna, pentru ca se intuneca mult mai devreme, este normal sa adormi inainte de ora 21. Prea mult timp petrecut in intuneric, in fata ecranelor, te poate destabiliza si iti poate crea stari de anxietate si oboseala.

2. Mananca nutritiv si axeaza-te pe preparate calde

Daca esti in cautare de trucuri pentru a ramane activa si pozitiva iarna, trebuie neaparat sa iti indrepti atentia catre alimentatie. Obiceiurile tale zilnice iti afecteaza starea fizica si psihica mai mult decat crezi!

Chiar daca organismul pare ca iti cere zilnic comfort food (cartofi prajiti, paste, prajituri, stii despre ce vorbim), el de fapt plange dupa nutrienti esentiali si mancare hranitoare.

Asadar, incearca sa incluzi in meniul saptamanal supe calde, din legume proaspete, tocanite cu linte, naut si radacinoase, precum si preparate cu super alimente, precum turmericul, ghimbirul si scortisoara, condimente extrem de utile pentru sanatatea ta.

3. Misca-ti corpul

Probabil ca deja oftezi doar la citirea acestui subtitlu. Te intelegem perfect. Cand afara este foarte frig si se intuneca la ora 17, cine mai are chef de sport? Aproape nimeni. Totusi, acest lucru se poate schimba.

O viata activa nu este importanta doar cand e frumos afara. Din contra, pe timp de iarna, ai nevoie mai mult ca niciodata de acele endorfine pe care doar un antrenament bun ti le poate oferi. Chiar daca ti se pare dificil, incearca sa faci putina miscare, dimineata sau la pranz, in pauza de masa.

Nu trebuie sa faci antrenamente intense, ci doar sa iti dezmortesti corpul si sa iti folosesti musculatura. Danseaza, fa yoga sau pilates. Te vei incalzi, vei avea mai multa energie si te vei simti mai optimista si mai increzatoare!

4. Iesi la lumina zilei

Studiile arata ca expunerea imediata la lumina naturala, odata ce te trezesti, te poate ajuta sa ai mai multa energie pe timpul zilei si sa fii mai fericita.

Programul de lucru incepe la 9 dimineata si ai impresia ca nu ai timp de nimic inainte de aceasta ora? Nicio problema. Poti iesi putin la pranz, pentru o tura de bloc sau o plimbare scurta prin imprejurimi.

Daca nu poti iesi din casa sub nicio forma, trage draperiile si bea-ti cafeaua sau ceaiul in dreptul ferestrei, privind cerul, copacii, trecatorii sau cladirile din jur. Astfel, te vei expune la lumina naturala si iti vei limpezi, in acelasi timp, mintea!

Aplica toate aceste patru trucuri pentru a ramane activa si pozitiva iarna. Poate fi dificil la inceput, insa vei observa imediat efectele benefice!

Foto: Instagram/@helenowen