Prieteniile de la locul de munca – ajuta sau incurca in cariera?

prieteniile la locul de munca
Maria Dima1
De Maria Dima
30 mart. 2019

Prieteniile de la locul de munca intra, fara dar si poate, in pachetul de beneficii pe termen lung. Nimeni nu stie mai bine cat te-ai chinuit la proiectul acela interminabil, cum ai gasit solutia aia geniala pe ultima suta de metri sau cate emotii ai avut la prezentare decat colegul care mereu e acolo, gata sa te ajute.

De vreme ce petrecem 90000 ore din viata noastra la locul de munca, cate 4 ani de zile in medie la cate un job, nu este de mirare ca relatiile construite intre colegi influenteaza mult atitudinea si parcursul nostru profesional.

Un studiu realizat de LinkedIn plaseaza prieteniile de la locul de munca printre cei mai importanti catalizatori ai carierelor noastre. Nici nu are sens sa mentionez ca pentru femei, in special, aceste legaturi au un loc aparte. ⅔ din femeile intervievate au mentionat ca aceasta realitate sociala a jobului lor, creata de prieteniile legate, este unul din motivele principale pentru care aleg sa stea la un loc de munca in defavoarea altuia.

S-a demonstrat ca relatiile armonioase si apropiate intre colegi sporesc productivitatea: cei care au in colectiv un prieten apropiat sunt 7 ori mai bine dispusi si eficienti.

Comunicarea la birou – Greseli comune pe care le faci fara sa-ti dai seama si cum le rezolvi

Un prieten adevarat la nevoie se cunoaste

Prin nevoie a se intelege oportunitate profesionala.

Peste 70% din oameni sunt angajati in urma unei recomandari directe venite de la un prieten care deja lucreaza in firma respectiva.

Mai mult de 60% din angajati admit ca o conexiune personala poate fi de folos in viitor, asa ca tine-ti aproape oamenii cu care lucrezi si te intelegi bine si apeleaza la ei cand vine vorba de o recomandare. Fii pregatit sa intorci favoarea, la nevoie.

Jobul visurilor noastre. Cum ramane cu serviciul pe care il avem?

Creste-ti cercul de cunostinte

Ideea de networking iti este cu siguranta familiara pana acum. Cea mai buna metoda de a avea o “gasca” mai mare de apropiati, chiar si la locul de munca, este crearea de noi legaturi. Singura modalitatea pentru a realiza asta este sa te implici mai mult.

Fie ca te voluntariezi la proiecte extra, te oferi sa ajuti colegi cu care nu lucrezi indeaproape in mod normal sau participi la workshopuri impreuna cu membrii altor echipe, trebuie sa iesi din bula formata in jurul propriul birou. Te poti chiar oferi sa tii niste sesiuni de training pentru colegi care ar fi interesati sa afle mai multe despre specializarea ta. Creaza noi sanse pentru altii, iar astfel, si tu o sa ai mai multa lume in jur.

De asemenea, orice tip de curs sau program extra iti poate aduce un nou grup de oameni cu care ai putea lega o relatie de amicitie. Niciodata nu ai de unde sa stii cum te pot ajuta.

Cum sa nu te simti exclusa la locul de munca

Zile mai usoare si mai fun

Nu in ultimul rand, prieteniile de la locul de munca ne fac viata mai usoara. Zilele incarcate, stres, sedinte sau oricare alte provocari profesionale sunt mai usor de suportat daca sunt impartite alaturi de oameni care ne plac.

Prieteniile transforma rutina in distractie si fac ca procesul de invatare de la unii la altii sau de colaborare sa se intample natural. Unde mai pui ca prietenul de la serviciu stie sa te treaca si pe tine la mancare pentru pranz daca ajungi mai tarziu si are mereu cel mai bun sfat legat de cum sa inchei emailul ala care iti sta pe cap de 2 zile?

Daca ai grija sa pastrezi niste limite profesionale, sa nu cazi in capcana bisericutelor si sa nu alegi mereu numai prieteni in echipa ta, vei avea mult de castigat de pe urma relatiilor de amicitie create la job. Da-ti tie, dar si altora, sansa de a va cunoaste si de a lucra mai bine impreuna!

Foto: Shutterstock.com