Cum sa nu te simti exclusa la locul de munca

exclusa la locul de munca
1
De Maria Dima
11 mart. 2019

Adevar universal valabil: cele mai bune povesti sunt spuse dimineata la cafea sau la salonul de coafura.

Dar ce te faci daca brusc nu mai esti chemata la cafea cu fetele sau afli ca iesirile dupa programul de lucru se intampla fara tine? Daca si tu te-ai simtit macar o data exclusa la locul de munca, nu e ca cazul sa te panichezi sau sa te intristezi.

Este evident ca nu poti forta pe cineva sa te placa si nici nu trebuie ca toata lumea din echipa sa-ti fie prieten apropiat. Daca totusi vrei sa refaci legatura cu unii dintre ei, sa remediezi situatia si sa te simti mai increzatoare, aplica sfaturile de mai jos.

  • Afla detaliile problemei

Nu te lua dupa o vorba spusa in graba sau fragmente pe care le pui tu cap la cap. Trebuie sa stii daca a fost o chestie singulara, daca s-a intamplat ca lumea sa plece in acelasi timp de la birou si a fost o iesire spontana. Nu trebuie sa presupui din start ca te-au exclus intentionat.

  • Abordeaza cu deschidere

Sa zicem ca auzi din greseala ca se vorbeste de o intalnire. In loc sa te victimizezi si sa-i faci pe toti sa se simta prost ca nu s-au gandit sa te cheme si pe tine, incearca o abordare directa, dar diferita.

Forta infinita a emotiilor tale: Invata sa le navighezi

De exemplu, daca ai auzit ceva detalii despre un film, poti sa continui conversatia si sa le spui ca si tu esti fan si ca data viitoare ti-ar placea sa mergi. Fii deschisa si prietenoasa in continuare!

  • Fii proactiva

Orice fel de legatura trebuie intretinuta. Nu poti sa astepti ca invitatiile sa vina mereu de la ceilalti. Nu poti refuza orice initiativa si totusi sa te simti ofensata ca nu mai esti inclusa in ele pe viitor.

Daca vrei mai multe iesiri cu colegele de munca, organizeaza-le chiar tu. Poate ati terminat un proiect super greu, la care toata lumea a tras tare. Ce moment mai bun pentru a pune de o intalnire si de a va destinde impreuna? O alta idee: movie night! Daca sunteti numai fete, poti alege si un film iubit de toata lumea, la care radeti cu pofta mereu.

  • Lasa loc si pentru distractie

Cu siguranta te lovesti de o forma sau alta de excludere, mai ales daca esti intr-o postura de manager sau de conducere. Nu multa lume vrea sa petreaca cu “sefa”.

Daca, totusi, crearea unei legaturi in afara task-urilor zilnice este importanta pentru tine, poti incepe sa construiesti o prietenie cu pasi marunti si cu extra atentie la detaliile personale. Inainte de fiecare sedinta, ia-ti cateva minute sa intrebi participantii cum le merge, cum se simt mama/copiii/ pisica. Arata-le ca, mai presus de toate, esti om si va confruntati cu lucruri asemanatoare.

Cum sa supravietuiesti vietii de corporatie

Cu listele interminabile de to-do ale fiecarei zile, e usor sa pierzi uneori perspectiva umana si personala, insa, in timp, daca dedici atentie si grija, cei din jur o sa remarce si o sa le castigi increderea si in plan privat.

De acolo, planurile de a petrece timp dupa birou o sa vina natural. Poti, din nou, sa iei initiativa si sa propui o seara de gustari si degustari de vin, o iesire tematica gen Sex & the City, daca toata lumea e fan, sau poti face un obicei din a iesi casual cu echipa la masa. Ideea e sa le arati oamenilor partea ta distractiva si relaxata din afara orele de program.

Tehnici de dezvoltare personala, de aplicat cu succes la job

Orice ai alege, tine minte ca nu trebuie sa te dai peste cap si sa fortezi lucruri care nu iti vin natural. Cel mai important e sa fii deschisa si sincera cu tine si cu ceilalti. Sa fii apreciata pentru cine esti.

Foto: Shutterstock.com